مسعود شریفی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعهد اداره‌ کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه احداث 47 هزار و 500 واحد مسکن مهر در نقاط مختلف استان بوده است.
وی ادامه داد: از این مقدار تاکنون 35 هزار واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده و حدود 6 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
شریفی، میانگین پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت را 94 درصد عنوان و از سرعت اجرای کار نیز ابراز رضایت کرد.
وی در خصوص 6 هزار و 500 واحد مسکونی باقی مانده نیز گفت: آن ها به دلیل مشکلاتی نظیر داشتن معارض و نبود متقاضی عملا از سرفصل مسکن مهر خارج شده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه به اجرای سایر طرح های بزرگ و اثرگذار استان اشاره و اظهار کرد: پروژه راه‌آهن غرب کشور، پروژه قطار شهری کرمانشاه و انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل استان از جمله این پروژه هاست که با محوریت و یا حضور این اداره کل در حال انجام است.
وی یادآوری کرد: تکمیل شبکه بزرگراهی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار به طول 585 کیلومتر، ایجاد لجستیک پارک استان کرمانشاه و تشکیل منطقه آزاد قصرشیرین نیز از دیگر پروژه های بزرگ و اثرگذار استان است.
شریفی افزود: همچنین به منظور کمک و تسهیل فعالیت سمن‌های استان، ایجاد 16 سمن سرا در دستور کار قرار دارد که از این تعداد سه سمن ‌سرا در شهر کرمانشاه و در بقیه شهرستان ها نیز هرکدام یک سمن سرا احدث می شود.
وی در پایان و با اشاره به رشد شتابان جمعیت روستاهای اطراف شهر کرمانشاه گفت: این شهر رتبه پنجم را از نظر تعداد محله‌ های اسکان غیررسمی به خود اختصاص داده است.
30 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در بافت های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می کنند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.