به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات بازارچه های مرزی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات امید استانداری، دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه بازارچه های مرزی را مامور کرد تا مشکلات این مناطق را رفع کنند و یادآوری نمود که رفع مشکلات این بازارچه ها و تسهیل در فعالیت های بازرگانی تجار و پیله وران از اولویت های دولت است.
او با بیان اینکه این دومین جلسه برای رفع مشکلات این بازارچه ها است، گفت: در جلسه اول مسایل و مشکلات بازارچه با مرزبانی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی هم برای تسهیل در فعالیت تجار و پیله وران در این بازارچه ها اتخاذ شد.
وی همچنین به کاهش میزان تجارت استان کرمانشاه با کشور عراق در سال 95 و سه ماه سال 96 اشاره کرد و گفت: تردد کامیون در بازارچه های استان اکنون به زیر 500 دستگاه رسیده که این دلایل باید به دقت بررسی شود.
استاندار کرمانشاه مشکلات داخلی، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تولید و فروش نفت کشور عراق و همچنین مسایل گمرکی بین 2 بخش کُردی و عربی این کشور را از مهمترین دلایل کاهش حجم تجارت استان کرمانشاه با این کشور دانست و گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با دقت این موارد بررسی می شود.
رازانی همچنین اظهار کرد که براساس تصمیم دولت و وزارت کشور قرار است در مراسم اربعین امسال که تردد از مرز خسروی انجام می شود، تمام فعالیت های تجاری و بازرگانی در این ایام از مرز سومار انجام شود و از این رو باید مشکلات موجود در بازارچه سومار به زودی مرتفع و شرایط برای فعالیت های بازرگانی فراهم شود.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردی و عربی کشور عراق دارد و در این استان پنج بازارچه مرزی و 2 مرز رسمی فعال است.
در جلسه بررسی مشکلات بازارچه های استان به دستور استاندار تصمیماتی برای رفع مشکلاتی از قبیل استقرار باجه بانک ملی، بهسازی جاده های دسترسی به بازارچه ها، ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تامین آب شرب و تامین دفاتر کاری برای تجار و پیله وران اتخاذ شد.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر رفع هرچه سریعتر مشکلات این بازارچه ها از مسوولان این حوزه خواست نتایج تصمیمات را در جلسه بعدی گزارش دهند.
براساس اعلام اداره کل گمرکات استان کرمانشاه در 2 ماه نخست سال جاری 293 میلیون و 95 هزار و 376 دلار کالا به وزن 831 هزار و 213 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.