به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز شنبه به نقل از عبدالمهدی بخشنده در حاشیه بازدید از مزارع کلزا کرمانشاه افزود: دانه روغنی کلزا به عنوان یکی از محصولاتی است که کشور وارد کننده آن است، لذا به دنبال توسعه کشت آن در سطح کشور هستیم تا بتوانیم در تولید این محصول به خودکفایی دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تولید کلزا در حدود 69 هزار تن بود، خاطرنشان کرد: با عملکرد مناسبی که امسال مزارع داشته و توسعه یافته‌اند شاهد تولید سه برابر هستیم و پیش بینی می کنیم که 200 هزار تن کلزا در سطح کشور تولید شود.
بخشنده با اشاره به اینکه عملکرد کلزا در گذشته یک و نیم تن در هکتار بوده تصریح کرد: با برنامه ‌ریزی مناسب وزارت جهاد کشاورزی و تامین بذر مناسب با عملکرد بالا، همچنین حمایت دولت از کشت کلزا و خرید تضمینی با قیمت مناسب باعث شده که شاهد افزایش سطح کشت و افزایش عملکرد این محصول در هکتار باشیم به گونه‌ای که با بازدیدها و پیش بینی کارشناسان میزان عملکرد کلزا در هکتار به بیش از 6 تن خواهد رسید.
معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور حمایت از کشت کلزا بذر مورد نیاز کشاورزان با عملکرد بالا تامین شده و به صورت یارانه‌ای در اختیار آنان قرار گرفته است.
بخشنده افزود: همچنین حدود 50 درصد از قیمت بذرکار کلزا به عنوان یارانه و بلاعوض پرداخت شده و سایر نهادها نیز در دسترس کشاورزان قرار گرفته است.
بخشنده افزود: 75 درصد وجه کلزای خریداری شده کلزاکاران پرداخت شده و براساس برنامه ریزی انجام شده و حمایت از کشاورزان وجه کلزای خریداری شده در اسرع وقت به آنها پرداخت می شود.
وی در پایان با اشاره به استقبال کلزاکاران و عملکرد مناسب سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: سال گذشته کشت کلزا در کرمانشاه هزار هکتار بوده که با تلاش مدیران و کارشناسان استان این سطح به چهار هزار هکتار افزایش یافته و برای سالجاری نیز برنامه کشت 15 هزار هکتار کلزا برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.