فرامرز اکبری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به رسمی بودن مرزهای خسروی و پرویزخان، فعالیت و روند صادرات کالا از این مرزها در ایام تعطیل نیز ادامه دارد و تاجران ایرانی فعال در ایام تعطیلات عید فطر نیز می توانند همانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی اظهارکرد: تاجران کشورمان می توانند در صورت آمادگی تجار و پیله وران و حضور گمرک و پایانه عراق در این مرزها ، صادرات کالا به اقلیم کردستان و حوزه حکومت مرکزی عراق را طبق روال گذشته انجام دهند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: تردد مسافر نیز از مرزهای پرویزخان و خسروی در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند روزهای گذشته بدون وقفه انجام می شود و در این ایام دستگاه های اداری مستقر در مرز فعالند و وظایف خود را همانند گذشته انجام می دهند.
اکبری اضافه کرد که روند ترانزیت سوخت عراق به کشورمان از مرز پرویزخان در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز انجام می شود.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شده است.
54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.