به گزارش خبرنگار ایرنا، غلام الواری روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سرسرای قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه ذاتی نیروهای مسلح ایجاد امنیت است که با بیداری آنها این امر مهم هم اکنون به خوبی در کشور حس می شود.
وی یکی از وظایف قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: در این راستا دستگاه قضایی کشور با برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی مختلف گام های موثر و اساسی برای کاهش جرایم نیروهای مسلح کشور برداشته است.
وی فرار از خدمت، رشوه و اختلاس را بیشترین نوع جرایم نظامی عنوان کرد و گفت: طی 20 سال گذشته جرائم نظامی روند افزایشی نداشته است.
الواری گفت: ترک پست خدمت بالاتر از 15 روز فرار از خدمت محسوب می شود، قاضی قضایی نیروهای مسلح باید به جرم آن رسیدگی کند، اگر ترک خدمت زیر 15 روز باشد فرمانده طبق آیین نامه ای که در اختیار دارد برخورد خواهد کرد.
رییس قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با بیان اینکه دادسرای نظامی یکی از دادگاه های خاص قوه قضاییه است، گفت: دادگاه نظامی فقط به جرایم نظامی نیرو های انتظامی و نظامی مرتبط با پست و نحوه خدمت آنها رسیدگی می کند و به دیگر جرایم عمومی وارد نمی شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران و در هم مرز با کشور عراق است.
3209/8066 خبرنگار: عباداله آذرگون** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.