به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرمی روز چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای معاونت بهداشت محیط استان کرمانشاه برگزار شد، وظیفه حوزه بهداشت محیط را نظارت بر بهداشت محیط اماکن عمومی مانند استخرها، رستوران ها و سفره خانه ها ، تایید بهداشت آب آشامیدنی روستای و شهری، رعایت بهداشت مکان های عرضه، تولید، توزیع مواد خوراکی و غذایی دانست.
وی در ادامه گفت: روزانه 200 کارشناس و بازرس این حوزه در سطح استان بر 27 هزار مرکز عمومی بین راهی و سطح شهر، در عرصه عرضه غذا، مواد خوراکی و آشامیدنی و آرایشی نظارت و آموزش های بهداشتی لازم را ارائه می کنند.
کرمی با بیان اینکه در ایام خاص مثل عید و ماه مبارک رمضان بازرسی ها بر شیرینی فروشی ها و قنادی ها تشدید می شود، گفت: از اول ماه رمضان تاکنون فقط یک مورد قنادی غیرمجاز زولبیا و بامیه در استان پلمب شده است.
به گفته او در ماه رمضان امسال، سه هزار و 14 مورد مواد غذایی فاسد از عرصه توزیع خارج، 117 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 672 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی روستاها و شهر صورت گرفته است.

** در هیچ یک از مراکز حلیم پزی استان از پنبه به جای گوشت استفاده نشده است.
مدیر حوزه بهداشت محیط استان کرمانشاه در خصوص پخش کلیپی در شبکه های مجازی مبنی بر اینکه در یک مرکز حلیم پزی استان به جای گوشت از پنبه استفاده شده است، گفت: این کلیپ حساسیت جامعه را برانگیخت و با توجه به اهمیت آن، فورا در دستور کار این مرکز قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در بازررسی های دقیق به عمل آمده معلوم شد نوع پخت حلیم پز باعث شده که شکل ظاهری گوشت شبیه به پنبه باشد و در واقع پنبه ای در کار نبوده است.

** مجهز شدن بازرسان حوزه بهداست محیط به دستگاه های مدرن
مسئول نظارت بر بهداشت رژیم غذایی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت تمامی بازرسان اجرای این حوزه به دستگاه های مدرن مانند تی تی ام که توانایی سنجش کیفیت و نوع روغن مصرف شده در غذا دارد، مجهز و در بازرسی ها از اغذیه فروشی ها به کار می برند.
علیرضا اجرایی همچنین از دستگاه سنجش بار میکروبی که میکروب موجود بر روی وسایل مرکز می سنجد، دستگاه شوری سنج و دستگاه پی اچ که مقدار و میزان فعالیت مکیروب ها در درون آب و مواد غذایی می سنجد نام برد.

** لزوم فرهنگ سازی جدی در نحوه استفاده از ظروف یک بار مصرف
اجرایی گفت: فقط ظروف یک بار مصرف که پایه ی گیاهی دارد آن هم باید زیر آن نوشته شود برای چه نوع مصرفی استفاده شود مورد تایید حوزه بهداشت است.
وی اضافه کرد: دیگر ظروف یک بار مصرف بخصوص برای استفاده از مواد غذایی داغ به هیچ وجه توصیه نمی شود و خطرناک است.
وی در پایان بر لزوم فرهنگ سازی جدی در خصوص استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف در جامعه تاکید کرد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.