ابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود مراجعه به درب منازل تعدادی از هم استانی ها حضور نداشته اند و 10 درصد استان سرشماری نشده است.
وی تاکید کرد: از مردم می خواهیم در سریع ترین زمان ممکن به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی و یا پایگاه های سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیک مراجعه کنند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بخش عمده ای از خدمات در این طرح به صورت رایگان در سطح مراکز و پایگاه های سلامت انجام می شود، اظهار داشت: در مرحله اجرای طرح شرایط بسیار مطلوبی فراهم شده و بحث بیماری یابی به ویژه بیماری های دیابت و قلبی عروقی به صورت رایگان انجام می شود.
شکیبا اضافه کرد: پرونده سلامت الکترونیک به معنای ثبت همه مشخصه های سلامت فرد می باشد و همه بیماری ها و اقدام های درمانی در آن ثبت می شود و از سویی دیگر اطلاعات لازم را برای درمان در اختیار بهورزان، مراقبان، پزشکان و بیمارستان ها قرار می دهد.
وی با تاکید براینکه اجرای پرونده الکترونیکی سلامت در راستای ارتقا کیفیت سطح خدمات بهداشت است، بیان داشت: باید به مردم یادآور شویم با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از بیماری های خود مطلع می شوید و در هر جای کشور و حتی خارج از کشور این اطلاعات ثبت شده در دسترس است و از بسیاری از خطاهای رایج در تامین سلامت مردم پیشگیری می شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در زمینه ثبت اطلاعات پرونده سلامت الکترونیک نیازمند همکاری همه مردم هستیم.
طرح الکترونیکی کردن پرونده های سلامت در استان کرمانشاه از سال 94 در شهرستان پاوه به عنوان پایلوت این طرح آغاز شد و در سال 95 نیز در سایر شهرستان های استان این طرح وارد مرحله اجرا شد.
استان کرمانشاه دارای 2 مییلیون نفر جمعیت است که در 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا زندگی می کنند.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.