دکتر تورج کرمیان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بروز بیماری خطرناک تب کریمه کنگو در استان و برخی نقاط کشور افزود: در راستای مقابله با این بیماری در شهرستان کرمانشاه اقدام هایی انجام شده است.
وی سمپاشی رایگان 250 هزار راس دام سبک، 15 هزار راس دام سنگین و 70 هزار مترمربع جایگاه دامی به منظور از بین بردن کنه ها به عنوان مهمترین عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو را از مهمترین اقدام های انجام شده عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در همین راستا 16 جلسه آموزشی- ترویجی پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهرستان کرمانشاه برای گروه های در معرض خطر همچون کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، سلاخ ها و دامداران برگزار شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه برپایی کلاس های آموزشی برای دامداران در هفت دهستان شهرستان کرمانشاه را دیگر اقدام صورت گرفته برشمرد و گفت: در این زمینه یک جلسه آموزشی نیز برای صاحبان رستوران ها و هتلداران برگزار و در آن بر رعایت بهداشت فردی و نحوه صحیح نگهداری و کار با فرآورده های خام دامی تاکید شد.
کرمیان همچنین تاکید کرد: از زمان مثبت اعلام شدن مورد ابتلای انسانی به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان کرمانشاه با همکاری تیم مشترک متشکل از دامپزشکی، مرکز بهداشت، اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی 125 واحد غیرمجاز شامل کبابی ها، مراکز عرضه کشتار غیرمجاز دام و مرغ زنده پلمب و 18 مورد به همراه تعدادی که اقدام به فک پلمب غیرقانونی کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی ضمن هشدار به افرادی که به طور خودسرانه به فک پلمب واحدهای پلمب شده اقدام کرده اند، گفت: این اقدام به طور قطع از دید ما پنهان نمی ماند و برخورد قاطع با آنها خواهد شد و احکام سنگینی در انتظار آنهاست؛ از طرف دیگر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و استان بر جمع آوری این واحدها تاکید دارند.
او افزود: این واحدها می توانند از مبادی قانونی وارد شده و با اخذ مجوزهای لازم فرآورده های خام دامی را در واحدهای بهداشتی و مجاز عرضه کنند.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون تن از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.