در این یادداشت آمده است: در عملیاتی تلافی جویانه و با هدف مجازات تروریست های تکفیری، نیروی هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از پایگاه خود در کرمانشاه، سینه ستبر ایران اسلامی، مقر فرماندهی و عملیاتی تروریست ها را در دیرالزور سوریه هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
انتخاب کرمانشاه و کردستان برای عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه تکفیری ها با توجه به مشکلات و بحث های پیش آمده در واقعه دردناک ترور در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل (ره) انتخابی هوشمندانه و شایان توجه بود.
این انتخاب نشان داد که فرزندان کرمانشاهی و مردمان مقاوم غرب ایران از جمله کرمانشاه و کردستان همچنان سینه ستبر ایران اسلامی هستند.
سپاه پاسداران و نیروهای نظامی و امنیتی کشور پاسخ قاطع خود را به دشمن تکفیری نشان دادند تا دشمن بداند کوچکترین تعرض به خاک ایران بی پاسخ نمی ماند.
می توان گفت که حمله موشکی به مقر داعش در دیرالزور، فراتر از حمله به داعش و انتقام شهیدان عملیات ترور در تهران است، این ضربه مهلک، پیامی روشن و مقتدرانه به حامیان تروریست ها بود.
این حمله البته از ابعاد دیگری نیز قابل واکاوی است، از جمله آنکه هیچ کشوری در زمان حمله عراق به ایران حاضر نشد به ایران موشک بدهد و همین مساله باعث شد تا ایران تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را تولید کند و وابسته به خارج نباشد به گونه ای که نشان داد با موشک های میان برد خود از نوع ذوالفقار و از خانواده فاتح می تواند نقطه ای در فاصله حدود 700 کیلومتری از خاک خود را به درستی و با موفقیت نشانه بگیرد.
همانطور که خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد، امروز دیگر رویای ایرانی ها رساندن موشک به بغداد نیست بلکه موشک های ایرانی از بالای سر بغداد به راحتی عبور می کنند و صدها کیلومتر آن طرف تر فرود می آیند و مهم تر از آن اشراف اطلاعاتی ایران به تحرکات فرامنطقه ای و ثبت و ضبط تصاویر انهدام اهداف پیش بینی شده، گوشه های دیگری را از توانمندی های ایران نشان می دهد.
ایران البته هدف دیگری نیز از حمله مستقیم به داعش از داخل خاک خود داشت، زیرا می شد این حمله با هواپیما یا توسط هم پیمانانش در عراق و سوریه اتفاق بیفتد. ایران می خواهد به طرف های مقابل خود بگوید که اگر با آنها پای میز مذاکره نشست به این معنا نیست که تسلیم همه خواسته های آنها شده باشد و یا کشوری نیست که با تهدیدعقب نشینی کند و از این پس تهدید را با تهدید پاسخ خواهد داد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.