رضامراد حقیقیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کرمانشاه به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح رضایت مندی زناشویی انتخاب شده است، افزود: این طرح در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق در استان اجرا می شود.
او با اشاره به اینکه 50 درصد از طلاق ها براساس بررسی های انجام شده در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد، گفت: در راستای اجرای این طرح به دنبال ارائه آموزش های لازم در زمینه افزایش رضایت مندی زندگی زناشویی به زوج های جوانی که کمتر از پنج سال از تشکیل زندگی مشترک آنها گذشته، هستیم.
وی این آموزش ها را در مجموع 6 ساعت اعلام کرد و گفت: آموزش ها توسط روانشناسان آموزش دیده در مراکز بهداشتی، درمانی مرکز استان و شهرستان های تابعه ارائه می شود که به 2 بخش سه ساعته تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه 35 روانشناس تدریس سرفصل های آموزشی این دوره ها را بر عهده دارند، گفت: آموزش ها در 2 بخش شامل انتظارات از زندگی زناشویی و مسایل جنسی و حل تعارضات زناشویی ارائه می شود.
به گفته او، هر کدام از زوجین که توسط کارشناسان تشخیص داده شود که با مشکلاتی در زندگی زناشویی روبرو هستند، به تناسب مشکل برای آنها دوره آموزشی مرتبط برگزار می شود.
به گفته او، ظرفیت هر یک از دوره های آموزشی 15 تا 20 نفر است که در شهر کرمانشاه استقبال از این دوره ها به نسبت سایر شهرستان ها بهتر است.
وی با بیان اینکه در شهرستان ها تاکنون استقبال از این دوره ها پایین بوده است، گفت: تشویق و ترغیب زوج های جوان برای حضور در این دوره ها نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارد.
کارشناس مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: اجرای طرح رضایت مندی زناشویی از بهمن سال 95 و با برگزاری چند همایش و کارگاه آموزشی آغاز شد و به عنوان یک طرح ادامه دار در استان در حال اجراست.
حقیقیان افزود: در جریان برگزاری این همایش ها و کارگاه های آموزشی که با حضور اساتید حوزه روانشناسی برگزار شد، 35 تن از کارشناسان سلامت روان معاونت بهداشتی استان آموزش های لازم را کسب کرده اند و اکنون در مراکز بهداشتی درمانی استان به زوج های جوان آموزش ارائه می کنند.
براساس آمارهای رسمی سال گذشته پنج هزار و 162 مورد طلاق در استان کرمانشاه به ثبت رسید که برپایه این آمار حدود 25 درصد از ازدواج ها در استان به طلاق ختم می شود و استان کرمانشاه از این حیث در رده هفتم کشور قرار دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.