به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر پرور روز پنجشنبه در نشست خبری ادارات تابعه جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سرسرای سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه مردم به اشتباه نسبت به شیری که در مراکز محلی عرضه می شود نظر و نگاه مثبت دارند.
وی ادامه گفت: این در حالی است روی شیر مراکز محلی و سنتی هیچ کار میکروب زدایی و آزمایش تشخیص بیماری مانند تب مالت نشده و ممکن است شیرهای آلوده پس فرستاده شده کارخانه های شیر و لبنیات باشد که مورد تایید دامپزشکی قرار نگرفته است.
پرور گفت: استان کرمانشاه با 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از سپرهای بلایای بیماری های دامی بوده که با همت و تلاش فراوان توانسته است بسیاری از بیماری هایی مانند پی پی آر، سیاه زخم، تب برفکی، تب مالت و آنفلوآنزای مرغی را به موقع کنترل و یا کاهش دهد.
وی با بیان اینکه آنفلوآنزای مرغی یک بیماری است که با مهاجرت پرندگان اتفاق می افتد و از کنترل خارج است، گفت: در سال گذشته 460 هزار طیور مشکوک به این بیماری معدوم و یک میلیارد و 500 میلیون ریال غرامت به صاحبان آنها پرداخت شد.
وی اعلام کرد: از سال 93 تاکنون 700 هزار و 331 راس دام از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.
پرور در باره کشتارگاه های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه گفت: سلامت مردم برای در اولویت و مهم تر از هر مساله دیگری است لذا با این کشتارگاه به کمک دادستانی استان با جدیت برخورد می شود.
او آگاهسازی و فرهنگ سازی در مورد خرید نکردن گوشت از کشتارگاه های غیرمجاز مرغ زنده و گوسفند و حتی مراکز شیر محلی را بسیار مهم تر از اقدام های دامپزشکی دانست.

** تولید ماهی خاوریار در سد شهدای گمنام قصرشیرین
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: منطقه قصرشیرین ظرفیت خاصی در زمینه پرورش ماهی بخصوص ماهی خاویار با مزیت رشد بسیار عالی در زمان کمتر از مازندران و گیلان دارد.
سید فرزاد افضلی، با بیان اینکه مخزن 2 سد غیرشرب شهدای گمنام قصرشیرین و زاگرس گیلان غرب ظرفیت بسیار عالی برای پرورش ماهی است، گفت: استان کرمانشاه با سدهای زیاد و رودخانه ها و چشمه ساران منطقه اورامانات و دالاهو زمینه و پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های آبزیان دارد.
وی گفت: استان کرمانشاه رتبه اول پرورش ماهیان گرمآبی و رتبه پنجم پرورش ماهیان سردآبی در کشور را دارد و توسعه این فعالیت ها زمینه اشتغال زایی دانش آموختگان رشته آبزیان فراهم می آورد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.