به گزارش خبرنگار ایرنا، کردها همواره پیش قراولان مقابله با عوامل ضد انقلاب و ضد دین بوده اند و از این رو با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده، سابقه درخشانی در مبارزه با منافقان، دشمنان دین و اسلام و گروه های تروریستی و تکفیری داشته و دارند.
پیشینه غنی کردها را باید در هزاران سال قبل جستجو کرد، از هزاران سال پیش کردها نماد غیرت، شجاعت، دلاوری و جانفشانی در ایران اسلامی شناخته شده اند و حتی قوم کرد در دیگر کشورها نیز در صف نخست مقابله با گروه های تروریستی هستند.
استان کرمانشاه نیز یکی از استان های کردنشین است که کردهای این استان پیروان مذاهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق و دیگر ادیان آسمانی هستند که از افتخارهای بزرگ این استان حضور مردمان دلیر آن در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال جنگ نابرابر با استکبار و رژیم بعثی صدام است.
امروز دشمنان اسلام و ایران اسلامی که به دنبال تفرقه و اختلاف در کشورمان هستند و می خواهند به امنیت و آرامش این مملکت دینی ضربه بزنند، بحث تفرقه بین اقوام مختلف را در برنامه خود قرار داده اند.
دستگیری چند داعشی مزدور در چند رو اخیر در غرب کشور نمی تواند پیشینیه کردهای غیور را در مقابله با ترور، تروریست و ضد انقلاب زیرسوال ببرد، زیرا در مقاطع مختلف کشورمان، منافقان دست نشانده استکبار و سردمداران تروریسم بوده اند که زبان ها و گویش ها و قومیت های دیگری داشته اند.
همان گونه که ضد انقلاب و مزدور، نه شیعه می شناسد و نه سنی، امروز استکبار و سران تروریست پرور درصدد ایجاد تفرقه و جنگ داخلی بین اقوام و قومیت های کشورمان دارند، زیرا آن ها چشم دیدن وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی را ندارند.
کرد ، لر ، عرب ، آذری ، بلوچ و فارس و از نظر دینی نیز دین زرتشت ، آشوری ، ارمنی ، مسیحی و مسلمان، ایرانیان این سرزمین را تشکیل می دهند و از دیرباز تاکنون نیز هدفی مشترک برای معرفی کشوری موفق به عنوان الگویی برای آزادیخواهان جهان مملو از صلح و امنیت را دنبال کرده اند و افتخار بزرگ هر ایرانی امروز ، همان ایرانی بودنش است.
امروز انقلاب اسلامی به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی بستر امنی برای دفاع از مظلومان جهان و عنصری موثر برای مقابله با ظلم و استکبار جهانی و گروه های تروریستی و تکفیری است.
در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیدیم که همه اقوام و مذاهب مختلف مشارکت بی نظیری خلق کردند و به ویژه در استان هایی که بیشترین جمعیتشان را سنی ها و کردها نسبت به دیگر مذاهب اسلامی تشکیل می دادند، این حضور بسیار پرشورتر بود و این همان اعتقاد به نظام اسلامی است.
شهرستان های مرزی قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز نمونه کوچکی از کردهای غیور این سرزمین را در خود جای داده اند که همواره هدفشان دفاع از انقلاب، دین، اسلام و امنیتی است که اکنون در این خطه از میهن اسلامی با داشتن 234 کیلومتر مرز با عراق برقرار است.
مرزنشینان این مناطق نیز با اظهار انزجار از عوامل مزدور و داعشیانی که عده ای از هموطنان بی دفاعمان را در حادثه تروریستی اخیر در حرم امام و مجلس شورای اسلامی شهید و مجروح کرد ه اند در گفتگو با خبرنگار ایرنا عنوان کردند که داعش در میان کردها جایی ندارد و دشمن شماره یک قوم بزرگ کرد، داعش و تروریسم است.
محمد امیدی یکی از مرزنشینان قصرشیرینی به خبرنگار ایرنا گفت: افتخار همه کردها از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون دفاع از هویت دینی و اسلامی است و ترور و تروریسم جایی در بین قوم بزرگ کرد ندارد و اینکه عده ای در فضای مجازی سعی در ایجاد تفرقه بین قوم کرد با دیگر اقوام بزرگ ایرانی دارند، یک نقشه ای باطل و مطرود است.
وی افزود: دشمن بداند با اینگونه اعمال نمی تواند راه به جایی ببرد و تنها نزد کردها و دیگر اقوام و ملت متحد ایران اسلامی منفورتر خواهد شد.
لیلا مهدوی دیگر شهروند قصرشیرینی نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گفت: من قبل از اینکه یک کرد باشم یک ایرانی و یک مسلمان هستم و اکنون افتخارم این است که در شهرستان مرزی قصرشیرین با امنیت و آرامشی که در سایه درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و اتحاد و وحدت مردم در این منطقه حاصل شده است، زندگی می کنم .
وی افزود: ملت ایران اسلامی از اتحاد و وحدت خود دست بردار نیستند و همه این ملت بزرگ با رهبری رهبر فرزانه انقلاب، هدفشان نابودی داعش و داعشیان و ترور و تروریسم و استکبار است و تا پای جان آماده جانفشانی برای انقلاب هستند.
سجاد حسینی نیز دیگر شهروند قصرشیرینی به خبرنگار ایرنا بیان کرد: امروز داعش در بین همه قومیت ها منفور است و جایی ندارد و من نیز به عنوان یک کرد مسلمان تا پای جان حاضرم با داعش و تروریسم و مزدوران ضد انقلابشان بجنگم زیرا اعمال وحشیانه این گروه تروریستی و تکفیری دیگر جایی در بین انسانیت و بشریت ندارد و اعمال آن ها در بین همه قومیت ها، ملیت ها و مسلمانان با هر نژادی منفور است.
مسوولان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز با اعلام انزجار از اعمال وحشیانه گروه های تکفیری و مزدوران دست نشانده آن ها در حادثه تروریستی اخیر در تهران اعلام کردند که این اعمال ضد انسانی، ضد بشری و ضد دینی و اسلامی است.

** ایرانیان با هر دین و مذهبی مطیع رهبری و آماده جانفشانی هستند
فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه اقشار مختلف مردم با هر قومیت ، زبان و مذهبی به ایرانی بودن خود تحت فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخار می کنند، گفت: ایرانیان برای دفاع از کیان اسلامی حاضرند جان خود را فدا کنند.
فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقشه های شوم دشمن در ایجاد تفرقه بین گروه های مختلف مردم و مسلمانان شیعه و سنی، افزود: پیروزی و بقای نظام اسلامی از 22 بهمن سال 57 تاکنون در گروه وحدت گروه ها و اقوام مختلف کشورمان بوده است.
وی اظهار داشت: وابستگی تعدادی افراد بی ثبات و گول خورده به گروه ترورویستی داعش، منافق و ضد انقلاب دلیل بر تعمیم آن به همه افراد نمی شود و علمای شیعه، سنی، رسانه ها و افرادی که تریبون در اختیار دارند ، باید هوشیار باشند و نسبت به حفظ وحدت و انسجام تلاش کنند.
این مقام مسئول گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که جامعه اهل سنت همراه و همگام با دیگر مردم با حضور حداکثری در این رویداد بزرگ سیاسی، وفاداری خود را به آرمان های نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی ثابت کردند.
اکبری اظهار کرد: جامعه اهل سنت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تقدیم هزاران شهید امتحان خود را در وفاداری به نظام اسلامی در کنار برادران شیعه خود پس داده اند و همه ملت ایران با هر قومیت و مذهبی به عنوان یک ایرانی سعی در پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی دارند.
وی گفت: نظام اسلامی ما امروز در جهان یک الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی است و باید تلاش کنیم تا این وحدت به دیگر کشورهای مسلمان نیز تعمیم یابد، زیرا صدای تفرقه از حلقوم شوم صهیونیست ها پخش می شود که نیاز است همه هوشیار باشیم و برای تقویت وحدت بیش از پیش تلاش کنیم.

** ایران اسلامی با ثبات ترین کشور منطقه
امام جمعه قصرشیرین گفت: امروز ایران اسلامی با ثبات ترین و امن ترین کشور در دنیاست و دشمنان و بدخواهان این نظام الهی بدانند که این امنیت از بین نمی رود.
حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با محکوم کردن جنایت چند روز گذشته گروه های تروریستی و تکفیری داعش در حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت 17 و مجروح شدن 43 تن از مردم بیگناه شد، افزود: وجدان هر مسلمان و هر انسان از این گونه جنایت آتش می گیرد.
وی با بیان این که دشمنان دین خدا می خواهند با خیال واهی خود با چنین اقدام و حرکتی، امنیت ایران اسلامی را از بین ببرند، اظهارداشت: بدخواهان ایران اسلامی بدانند این گونه اقدام های تروریستی هیچ خللی در ثبات و امنیت کشورمان ایجاد نخواهد کرد.

** کردها همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کرده اند
امام جمعه سرپل ذهاب نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم کرد زبان و به ویژه کردهای استان کرمانشاه در صف اول مقابله با تروریسم هستند و در عرصه های مختلف انقلاب، وفاداری، علاقه مندی و پایبندی خود را به نظام اسلامی ثابت کرده اند.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: مردم کرد زبان استان کرمانشاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تقدیم هزاران شهید، امتحان خود را در وفاداری به نظام اسلامی در کنار دیگر قومیت های مختلف کشور پس داده اند.
وی اظهار کرد: امروزه در مبارزه با تروریست های ملحد در عراق و سوریه، مردم کرد زبان نیز بیشترین شهدا را تقدیم بشریت و دفاع از دین مبین اسلام کرده اند.
وی گفت: دشمنان بدانند که با اعزام چند تروریست مزدور و تیراندازی آن ها به سمت مردم بی دفاع، نه تنها کوچکترین خللی در اتحاد و یکدلی ملت ایران به وجود نمی آید، بلکه عزم و اراده آن ها را برای حمایت و پشتیبانی بیشتر از انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان بیشتر خواهد کرد.

** سرپل ذهاب یکی از شهرستان های امن کشور است
فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: این شهرستان در غرب کرمانشاه با بیش از 48 کیلومتر مرز با عراق دارد هم اکنون از امنیت پایدار و کاملی برخوردار است و شاهد افزایش ارتقاء شاخص های امنیتی هستیم.
سرهنگ محمدرضا یاری در گفتگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد که حفظ وحدت و انسجام مردم مهم ترین وسیله در مقابل دشمنانی است که هر روز توطئه جدیدی را علیه نظام و انقلاب شروع می کنند.
وی اظهارکرد: نیروی انتظامی با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه امنیت با ایجاد هم‌افزایی مشترک توانسته است امنیت مطلوبی را در سرپل ذهاب به عنوان یک نقطه حساس و مرزی کشور برقرار کند و دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.
وی ادامه داد: امنیت مهم‌ترین مقوله توسعه است که به کمک حاکمیت، مردم و پلیس ایجاد می‌شود و حفظ آرامش ، نظم و امنیت در جامعه از وظیفه های اصلی نیروی انتظامی است.

** تروریست های تکفیری توان مقابله با قدرت امنیتی و نظامی ایران را ندارند
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز گفت: گروه های تروریستی و تکفیری توان مقابله با قدرت امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
نعمت الله نازپرورده در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با محکوم کردن حادثه تروریستی گروه های تکفیری در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت 17 و مجروح شدن 43 تن از هموطنانمان شد، افزود: این یک حرکت ضد بشری، جنایتکارانه و ضد انسانی است که دل هر انسان با وجدانی را به درد می آورد.
وی اظهار کرد: امروز دشمن به دنبال اختلاف و تفرقه افکنی در بین اقوام و ملت ایران اسلامی است ولی با اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران نیم تواند کاری از پیش ببرد.
وی گفت: کشورهایی که چشم دیدن آرامش، ثبات، امنیت، قدرت نظامی و توان بالای امنیتی ایران اسلامی را ندارند، برای آن ها بسیار سخت بود که ما در حمله های تروریستی آسیب نبینیم و در امان باشیم.
وی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی با اجیر کردن مزدورانی که ثبات فرهنگی، عقیدتی و مذهبی ندارند، در تلاشند به امنیت کشورمان ضربه بزنند غافل از این که این حرکت مذبوحانه آن ها با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی ناکام خواهد ماند.
معاون فرماندار قصرشیرین گفت: که در سایه توکل به خداوند متعال، حمایت ملت ایران و با تکیه بر اقتدار و توان نظامی و امنیتی نیروهای ما، با دستگیری گروه های تکفیری در مناطق مختلف کشور، اقدام های تروریستی آن ها ناکام ماند.
نازپرورده ادامه داد: در جریان حادثه تروریستی در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی، دولت های مختلف و مجامع بین المللی با گرامیداشت یاد شهدای ایران اسلامی، یک دقیقه سکوت کردند و این دلیلی بر مظلومیت کشورمان از ابتدای انقلاب تاکنون است و به همه فهماند که این نظام الهی در راستای صلح و مقابله با ترور تلاش مستمر و بی وقفه دارد.
وی گفت: باید با اتحاد، انسجام و هوشیاری، هدف مقدس خود را که همان مقابله با ترور و گروه های تروریستی و افراطی است را ادامه دهیم و در این راه هرگز عقب نشینی نخواهیم آمد.
وی همچنین از تلاش همه عوامل نظامی و امنیتی برای ایجاد ثبات ، آرامش و امنیت در کشور قدردانی کرد.
شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 120 هزار تن جمعیت و 234 کیلومتر مرز با عراق دارند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.