وحدت در اسلام هیچ گونه منافاتی با رعایت اصول مذهبی ندارد و از این رو مسلمانان شیعه و سنی از هر قومیتی در کشورمان با کنار گذاشتن مسایل اختلافی و با تکیه بر اشتراکات دینی و مبنا قرار دادن آن در تعامل با یکدیگر برای معرفی چهره واقعی اسلام و نشر آن به دیگر ملت ها تلاش می کنند.
اسلام دین صلح و رحمت است و پیروان این دین بزرگ آسمانی در ایران اسلامی از دیرباز برای معرفی اسلام ناب محمدی تلاش کرده اند و اجازه نداده اند که دشمنان این دین الهی و نجات بخش بخواهند اختلافات جزئی را طوری علم کنند که پیروان مذاهب مختلف اسلامی و به خصوص شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیندازند تا به قول معروف از آب گل آلود ماهی بگیرند.
امروز دنیای استکبار، سردمداران تروریست و ملحدان کافر، برای رسیدن به منافع و مقاصد شوم و پلید خود با هر دست آویزی قصد ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی را دارند که این توطئه آنان با اراده و ایمان مردم مسلمانان کشورمان تاکنون ناکام مانده است.
اسلام طبق آیه شریفه 'ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون ' مسلمانان را امت واحده خوانده است، بنابراین اختلاف در پاره ای از مسائل جزیی، مانع اخوت اسلامی و وحدت مسلمانان نمی شود و از این رو اسلام به مسلمانان سفارش می کند تا با پیروان ادیان آسمانی و مکاتب دیگر بشری با عدل و مسالمت رفتار شود که در این خصوص توجه مسلمانان را به مشترکات جلب می کند.
ایران اسلامی همواره از ابتدای انقلاب اسلامی صحنه اتحاد و انسجام قومیت های مختلف کرد، فارس، ترک، بلوچ، لر و ترکمن با داشتن ایدهای مختلف و مسلمانان شیعه و سنی و دیگر مذاهب اسلامی بوده و برای حفظ دین و کیان اسلامی نیز از همه این قومیت ها و مذاهب شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.
از نظر قومیتی کرد، لر، عرب، آذری، بلوچ و فارس و از نظر دینی نیز زرتشتی، آشوری، ارمنی ، مسیحی و مسلمان، ایرانیان این سرزمین را تشکیل می دهند ولی چیزی که در این میان مثال زدنی است وحدتی است که میان این اقوام و مذاهب از دیرباز وجود داشته و همین انسجام کشورمان را به جهانیان به عنوان نمونه کاملی برای اتحاد و وحدت معرفی کرده است.
در طول 38 سال از عمر با برکت انقلاب ، جمهوری اسلامی ایران بستر امنی را برای زندگی مردم در سایه توان و اقتدار کشور فراهم کرده و اسلام به عنوان دین برتر که جمعیت زیادی از شیعه و سنی را گرد هم آورده است، با توجه به اشتراک های فراوان باعث شده که مسلمانان با هر قوم و مذهبی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.
از نظر ایدئولوژی، اعتقاد به خدای واحد، نبوت پیامبر خاتم، قبله مشترک و نماز و روزه از مهم ترین محورهای وحدت مسلمانان است و همان طور که کارشناسان علوم دینی معتقدند، منظور از وحدت شیعه و سنی یکی شدن آنها نیست بلکه تقویت پایه های مشترک است که همواره رهبر معظم انقلاب در مباحث و سخنرانی های خود بر آن تاکید زیادی داشته اند.
در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیدیم که همه اقوام و مذاهب مختلف مشارکت بی نظیری خلق کردند و به ویژه در استان هایی که بیشترین جمعیتشان را سنی ها نسبت به دیگر مذاهب اسلامی تشکیل می دادند، این حضور بسیار پرشورتر بود و این همان اعتقاد به نظام اسلامی است.
غرب و در راس آن ها آمریکا همواره این تلاش را داشته اند که با سیاست های جنگ افروزانه، ترور و تحریم، سدی در مقابل پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران باشند ولی تلاش های آن ها همواره و در این مدت با رهبری های عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور، اقتدار و اتحاد ملت ایران با شکست مواجه شده است.
امروز داعش و گروه های تکفیری تروریستی که به معضلی برای کشورهای اسلامی تبدیل شده اند، همان چهره خشن تر تروریسم است که در عربستان و با حمایت های سران آل سعود و غرب شکل گرفت.
تکفیری های داعش در واقع پیاده نظام سیاست مداران عربستان و غرب هستند که همواره اقوام مختلف از جمله شیعه و چه سنی در معرض ترورهای آن ها قرار گرفته اند.
این گروه های تروریستی برای رسیدن به مقاصد شوم خود یک گروه خاص مذهبی را تهدید نمی کنند و دیدیم که در کشورهای مختلف همه مردم با مذاهب متفاوت را هدف خود قرار داده اند.
اما داعشی ها و حامیان آن ها باید بدانند که اینجا ایران است، ایرانی که از ابتدا تاکنون مردم آن از هر قوم و با داشتن هر گویش، لهجه، دین و مذهبی با اتحاد و انسجام گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از مرزهای شرف و غیرتش آماده جانفشانی هستند و اجازه نمی دهند تا کافرانی ملحد ذره ای در امنیت، ثبات و آرامش این کشور که امروز الگویی برای آزادیخواهان جهان و مقابله با ظلم و ستم جهانی معرفی شده است، خللی ایجاد کنند.
ایران اگرچه از ابتدای انقلاب اسلامی قربانی ترور و تروریسم بوده است، اما عزم و اراده مردمانش پولادین است و ملتی دارد که تا پای جان برای دفاع از اسلام ، دین ، ایمان ، عقیده ، اتحاد و انسجام این کشور جانفشانی می کنند.
اینجاست که باید به تمامی کافران تکفیری و حامیان آن ها باید گفت اینجا ایران است و اگر شما خیال واهی برای ایجاد تفرقه بین این ملت بزرگ را دارید زهی خیال باطل.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با داشتن مذاهب شیعه، سنی و اهل حق از دیرباز تاکنون در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و برای دفاع از مرزهای کیان اسلامی تا پای جان جنگیدند و مبارزه کردند و تقدیم شهید، جانباز و آزاده برای دفاع از کیان اسلامی، موید این مطلب مهم و اساسی است.
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
خبرنگار ایرنا در قصرشیرین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.