دکتر ابراهیم شکیبا روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی 1397-1396 در 32 پایگاه‌ ثابت و سیار از بیستم خرداد ماه با همکاری اداره آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده و تا مرداد ادامه دارد.
وی گفت: این طرح با هدف سنجش سلامت نوآموزان در ابعاد مختلف از جمله جسمی، شنوایی، بینایی و شناسایی ناتوانی ها و اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری اجرا می شود.
به گفته او، در راستای اجرای این طرح مراکز بهداشت شهرستان ها با ارائه خدمات پزشکی و مراقبتهای دوره ای و نیز ارائه آموزش های بهداشتی به نوآموزان و والدین با پایگاه های سنجش سلامت همکاری لازم را خواهند داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: پیش بینی می شود در این طرح حدود 30 هزار نوآموز از لحاظ سلامت چشم، گوش، حلق و بینی، قد و وزن و آمادگی تحصیلی توسط مراقبان سلامت و پزشکان مستقر در پایگاه ها و مراکز جامع خدمات سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.
شکیبا افزود: اولیای دانش آموزان به منظور دریافت معرفی نامه برای پایگاه های سنجش باید به مدرسه مورد نظر در محدوده منزل مسکونی خود مراجعه کرده و پس از دریافت نوبت در روز مقرر به پایگاه سنجش منطقه مراجعه نمایند.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه اکنون 325 هزار دانش آموز در چهار هزار و 600 مدرسه زیرنظر 24 هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.