سعید حیدرپور شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا، زمان وقوع این آتش سوزی را بعد ازظهر امروز ذکر کرد و اظهار داشت: در این حادثه بیش از 14 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه پس از دروی گندم و جو نیز آتش گرفت.
وی ارزش ریالی خسارت وارد شده ناشی از وقوع آتش سوزی را چهار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با تلاش نیروهای آتش نشانی، کارکنان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مشارکت های مردمی مردم، آتش سوزی در زمین های کشاورزی ساعتی قبل مهار شد.
وی با بیان اینکه کشاورزان پس از برداشت محصول باید از آتش زدن زمین های کشاورزی خود خودداری کنند، اضافه کرد که کشاورزان به تصور این که آتش زدن زمین کشاورزی پس از برداشت محصول باعث بازدهی عملکرد آن در فصل بعد زراعی می شود، اقدام به آتش زدن مزارع می کنند که البته این اشتباه است.
این چهارمین مورد از وقوع آتش سوزی از ابتدای امسال در گیلانغرب است که در یک مورد آن بیش از سه هکتار از مزارع گندم و در 2 فقره دیگر آتش سوزی نیز یک هکتار از مراتع مشجر این شهرستان طعمه حریق شده بود.
پارسال نیز در 28 مورد آتش سوزی در گیلانغرب، 500 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.
شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 113 هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.