به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس روز سه شنبه به نقل از سرهنگ رضا شیرزادی اعلام کرد: اکیپی ویژه از کارکنان یگان امداد این شهرستان با انجام اقدام های اطلاعاتی از فعالیت یکی از سارقان میراث فرهنگی مطلع شدند و بدون فوت وقت دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: پس از مدتی کنترل نامحسوس مشخص شد که متهم قصد انتقال 2 قبضه خنجر از شهرستان سنندج به شهر کرمانشاه را دارد، از این رو ماموران یگان امداد در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم، فردی حدودا 40 ساله و فاقد سابقه کیفری است که در بازجویی های پلیس اعلام کرده، اشیای مورد نظر را از فردی در شهر سنندج خریداری کرده است.
سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: خنجرهای کشف شده به منظور تعیین قدمت و ارزش ریالی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل داده شدند.
وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی اشیای مکشوفه مربوط به دوران معاصر و دارای ارزش معنوی بالایی است، همچنین طبق قانون افراد سودجو حق خروج این اشیای با ارزش از کشور را ندارند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه در پایان حفاظت از میراث فرهنگی کشور را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: انتظامی این شهرستان با تمام توان و بکارگیری تمام ظرفیت خود پاسدار میراث فرهنگی و باستانی خواهد بود و با قاطعیت با غارتگران میراث فرهنگی برخورد خواهد کرد.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.