به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کشانی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان که به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمانشاه در هتل پارسیان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کشور هفت هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشتیم که به جز یک سوم این بدهی که با گذشت شکات همراه بوده مابقی این مبلغ توسط ستاد دیه کشور پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از مجموع 9 هزار و 143 نفری که به عنوان زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه کشور آزاد شدند، هشت هزار و 883 نفر آن ها را زندانیان مرد و 260 نفر دیگر را زندانیان زن تشکیل می دادند.
کشانی تصریح کرد: هم اکنون در کشور 10 هزار زندانی جرائم غیرعمد داریم که این تعداد در استان کرمانشاه 340 نفر است.
وی همچنین بر لزوم تغییر رویکرد ستاد دیه کشور در جهت آموزش و فرهنگ سازی عدم ارتکاب به جرائم غیرعمد در جهت کاهش آمار زندانیان در کشور تاکید کرد و گفت: آموزش قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی، قوانین مربوط به کشیدن چک و سفته، قوانین مهریه و نفقه در کنار دیگر قوانین این گونه ای، به جامعه در کاهش آمار زندانیان جرائم غیرعمد در کشور اثرگذار خواهد بود.
وی با یادآوری اینکه از ابتدای تشکیل ستاد دیه در کشور بیش از 100 هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کشور به همت این ستاد آزاد شده اند، خاطرنشان کرد: این میزان آزادسازی زندانیان به طور غیرمستقیم با حدود 800 هزار نفر از مردم در ارتباط است.
کشانی یادآوری کرد: امسال برای برگزاری 290 همایش گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور برنامه ریزی شده است.
وی در پایان اظهار کرد: در استان کرمانشاه برای برگزاری پنج همایش گلریزان در سال جاری برنامه ریزی شده است.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.