به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، آیت الله علما در محفل شعر 'خلوت انس' که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اقدام های تروریستی و بزدلانه اخیر هرگز مانعی بر اراده ملت ایران در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب نخواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: چنین اقدام هایی ضد انسانی که در همه مجامع جهانی نیز نکوهش شده است، باعث ایجاد عزمی راسخ تر در ملت ایران در مقابله و مواجهه با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب می شود.
آیت الله علما یادآور شد: ماه ها برنامه ریزی گسترده دشمنان برای ضربه زدن به نظام با چند ساعت حضور به موقع و دلاورانه نیروهای امنیتی و نظامی کشور خنثی شد تا بازهم زبونی دشمنان در مقابل فرزندان رشید ایران به چشم آید.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به هنرهای ارزشی و اسلامی اظهار داشت: آثار هنری که توام با معنویت و ارزش ها باشد ماندگار خواهد ماند و آن هنر هم هنر اسلامی و ارزشی است.
وی تصریح کرد: هنرمندان و شعرای امروزی برای اینکه بتوانند آثاری ماندگار و اثرگذار همانند پیشینیان نظیر حافظ، مولوی و سعدی خلق کنند باید به دنبال هنر الهی و ارزشی باشند.
آیت الله علما افزود: اینکه اشعار افرادی مانند حافظ، مولوی و سعدی پس از گذشت هزاران سال زنده و اثرگذار است و هزاران تفسیر و شرح تا به امروز بر آثار آن ها نوشته شده به این دلیل است که هنر خود را در راه خدا و ارزش های الهی صرف کرده اند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: هنر یکی از آفرینش های الهی است که از وجود باری تعالی نشات می گیرد و انسان می تواند هر گوشه ای از آن را که بخواهد شکوفا کند.
وی در پایان گفت: یکی از مباحثی که هنرمندان می توانند به آن بپردازند و آثار ماندگاری تولید کنند، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران است، آثاری که می توان ده ها سال راجع به آنها مطلب نوشت.
در این محفل تعدادی از شعرای استان کرمانشاه اشعار خود را در موضوعات مختلف قرائت و مورد تجلیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه قرار گرفت.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.