به گزارش ایرنا؛ بانو 'فخریه گرجی بیانی' 61 ساله اهل کرمانشاه که 11خرداد در بیمارستان میلاد تهران بخاطر وجود لخته خون در مغز دارفانی را وداع کرده بود پس از اهدای عضو در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.
مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا افزود: هر فردی که دچار مرگ مغزی می شود می تواند جان هشت تن را نجات دهد و به بهبودی 53 نوع معلولیت هر فرد نیز کمک کند.
دکتر کبری طلیعی ازود: واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آبان ماه سال 93 فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در همان سال 2 مورد اهدای عضو نیز در این واحد به ثبت رسید.
او تعداد اهدای عضو در استان کرمانشاه در سال 94 را 6 نفر، سال 95 را سه نفر و سال 96 تاکنون را نیز چهار نفر اعلام کرد.
او رتبه کرمانشاه در زمینه اهدای عضو را بسیار پایین و ضعیف دانست و از رسانه ها خواست فرهنگ اهدای عضو را در میان مردم استان ترویج و نهادینه کنند.
وی افزود که اقدام های اطلاع رسانی و تبلیغاتی را نیز در استان در این ارتباط انجام داده ایم اما فرهنگ اهدای عضو در استان هنوز نهادینه نشده است.
هفته گذشته نیز اعضای بانوی مرگ مغزی شده باینگانی نیز با موافقت خانواده اش به نیازمندان اهدا شد تا در خرداد ماه امسال تا این لحظه شاهد 2 مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه باشیم.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که حدود یک میلیون تن آن ها در مرکز استان سکونت دارند.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.