فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی که از ساعت 21 دوشنبه شب در عرصه های جنگلی و مرتعی ازرتفاعات بازی دراز به صورت گسترده آغاز شد روز گذشته در چندین مرحله مهار شد.
وی اظهارکرد: با توجه به شعله ور شدن دوباره آتش در سه شنبه شب، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین نیروهای امدادی بسیج، سپاه ، ارتش و هنگ مرزی همه پای کار بودند و آتش در صبح امروز به طور کامل مهار شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی گسترده بود، میزان خسارت ها در عرصه های جنگلی و مرتعی در حال برآورد است و پس از بررسی دقیق و جمع بندی اعلام می شود.
فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به وجود مهمات جنگ تحمیلی در برخی قسمت های آلوده به مین در ارتفاعات بازی دراز و به علت وسعت آتش سوزی، چندین قبضه مین نیز منفجر شد که هیچ خسارت جانی در بر نداشت و هم اکنون آتش در منطقه نیز با تلاش همه نیروها مهار شده و مشکلی نداریم.
اکبری بیان کرد: با مهار کامل آتش، نیروهای اطفای حریق هم اکنون منطقه را ترک کرده اند.
وی اضافه کرد که علت وقوع آتش سوزی در دست بررسی است ولی با توجه به شواهد ، دلیل آن عامل انسانی بوده است.
وی گفت: این نخستین آتش سوزی طی امسال است که در شهرستان قصرشیرین رخ داده است.
ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع دارای 396 هزار و 300 هکتار عرصه های منابع ملی و طبیعی هستند.
شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.