به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا محمودیان عصر سه شنبه در جلسه کارگروه استان در استانداری کرمانشاه افزود: مناطقی از مراتع بازی دراز مشرف بر شهرستان های سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ساعت 21 دوشنبه شب دچار حریق شد.
وی اظهار کرد: پس از وقوع آتش سوزی علاوه بر نیروهای منابع طبیعی نیروهای پادگان های ابوذر و جیران بلاق نیز وارد منطقه شدند و برای مهار آتش اقدام کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در نهایت با تلاش طاقت فرسا آتش در ساعت 11 صبح امروز مهار شد اما پس از خروج نیروها از منطقه آتش بار دیگر زبانه کشید و اکنون نیز مراتع یاد شده در حال سوختن هستند.
محمودیان با بیان اینکه آتش به میادین مین شهرستان قصرشیرین سرایت کرده است، گفت: از شب گذشته تاکنون چهار قبضه مین به دلیل آتش سوزی منفجر شده که خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشته است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود مهمات جنگ تحمیلی در میادین مین و احتمال بروز انفجارهای دیگر تصمیم بر آن شده است که نیروها برای خاموش کردن آتش وارد میادین مین نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی با دست خالی برای خاموش کردن آتش اقدام می کنند، گفت: برای خاموش کردن آتش نیازمند به کارگیری بالگرد هستیم اما متاسفانه به دلیل اتمام زمان قرارداد هوانیروز با منابع طبیعی قادر به استفاده از بالگرد نیستیم و نیروهای با دست خالی برای خاموش کردن آتش اقدام می کنند.
ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع دارای 396 هزار و 300 هکتار عرصه های منابع ملی و طبیعی هستند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.