به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان پاوه با حضور اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بود که شهاب نادری نماینده اورامانات در این جلسه درخواست رسمی شدن مرز شوشمی در شهرستان پاوه، رسمی شدن مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه را ارائه کرد.
وی افزود: با انجام این سه مهم می توانیم بخشی از رشادت و فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی مردم این منطقه را در حفاظت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی جبران کنیم.
فرماندار پاوه نیز با ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این شهرستان گفت: مردم پاوه بیش از 50 سال است در انتظار رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر از این مرز هستند که هنوز این انتظار برآورده نشده است.
پرویز ایده پور گفت: در 2 سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای ساماندهی بازارچه شوشمی (کوله بری و پیله وری) هزینه کرده ایم اما متاسفانه نتوانسته ایم به این مقدار سود به مردم و فعالان اقتصادی خودمان برسانیم.

** استاندار کرمانشاه: عملیات اجرایی پروژه های عمرانی امسال زودتر آغاز می شود
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در سال 96 زودتر از سال های گذشته آغاز می شود، بیکاری را مشکل اول استان معرفی کرد و افزود: بخش مهمی از اشتغال زایی را می توان از طریق رونق پروژه های عمرانی ایجاد کرد و تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی موجب استهلاک و هدر رفتن سرمایه ها می شود.
اسدالله رازانی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی که طی ماه های اخیر صورت گرفته سهم بودجه هر شهرستان در سال 96 مشخص شده است.

** مایه کوبی رایگان 120 هزار راس دام سنگین علیه تب مالت در استان کرمانشاه
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مایه کوبی رایگان 120 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب مالت در استان خبر داد و گفت: این طرح از 10 خرداد آغاز و به مدت 40 روز کاری انجام می شود.
دکتر مجید همتی با تاکید بر رایگان بودن واکسیناسیون در این طرح افزود: در این مرحله 120 هزار راس دام سنگین استان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری بروسلوز( تب مالت) که یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است، مایه کوبی می شوند.

** تغییر درآراء برخی نامزدهای شورای شهرکرمانشاه
پس از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه و به دنبال اعتراض تعدادی از نامزدهای انتخابات، با حکم هیات نظارت بر انتخابات استان تاکنون چهار مرحله بازشماری مجدد صندوق های اخذ رای انجام و در نتیجه آن تغییراتی حاصل شده است.
فرماندار کرمانشاه با اشاره به تغییرات صورت گرفته، گفت: نفر دوم اعضای علی البدل توانست به جمع 11 نفر اصلی راه پیدا کند و نفر یازدهم اعضای اصلی نیز به میان اعضای علی البدل آمد.
فضل الله رنجبر گفت: در چهار مرحله بازشماری، آرا 124 صندوق مورد بازشماری قرار گرفته است.

** فوت یک نفر در کرمانشاه بر اثر تب کریمه کنگو
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در سال 96 تاکنون تنها یک نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در استان فوت کرده است، گفت: غیر از این مورد هیچ فوتی دیگری براثر بیماری در استان نداشته ایم.
دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار ایرنا، دیر مراجعه کردن به پزشک را دلیل فوت پسر جوانی در شهر کرمانشاه اعلام کرد که براثر بیماری تب کریمه کنگو اوایل امسال جان خود را از دست داد.

** استان کرمانشاه یک شهید دیگر مدافع حرم تقدیم اسلام کرد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از تقدیم چهاردهمین شهید مدافع حرم استان خبر داد و گفت: زنده یاد ' فریدون احمدی ' که سال 94 و در جریان آزادسازی بخشی از منطقه خان طومان واقع در جنوب شهر حلب سوریه به اسارت نیروهای تکفیری داعش درآمد، چندی پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.
حجت الاسلام هادی عسگری گفت: تشییع پیکر پاک این شهید مدافع حرم از ساعت 9:30 دقیقه امروز (شنبه 13 خرداد) از مقابل مسجد جامع کرمانشاه آغاز شده و سپس در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می شود.

**همه طیف های سیاسی برای اعتلای نظام و رفاه ملت تلاش کنند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، تایید انتخابات از سوی مراجع ذیصلاح را پایان برخی موضع گیری ها دانست و از همه طیف های سیاسی خواست برای اعتلای نظام و اسلام و رفاه ملت ایران در کنار هم و با وحدت در مسیری واحد حرکت کنند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز در مسجد جامع شافعی افزود: همه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را در خدمت به مردم سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی در ادامه از برخی افراد که در معرض عام تظاهر به روزه خواری کرده و به آن تفاخر نیز می کنند، انتقاد کرد و آن را نتیجه نفوذ افکار ضد اسلامی در اعتقادات برخی افراد سست ایمان دانست.
ماموستا محمدی بهره مندی از تمام لحظات پربرکت ماه مبارک رمضان را به مسلمانان توصیه و تاکید کرد که باید از برکات این ماه بزرگ و پر از خیر و برکت بهترین استفاده را در جهت خودسازی ببریم.

** امام جمعه کرمانشاه: مسئولان باید به وصیت نامه امام خمینی (ره) عمل کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تمام مسئولان باید وصیت نامه امام خمینی (ره) را مدنظر قرار دهند و به صورت کامل به آن عمل کنند.
آیت االله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، افزود: 15 خرداد مبدا تاریخ انقلاب اسلامی شد چون مردم در این تاریخ به خیابان ها ریختند و از اسلام دفاع کردند.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما به سادگی به دست نیامده است، ما وارث خون های شهدا هستیم و باید به خوبی از آن محافظت کنیم.
امام جمعه کرمانشاه به ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: 10 تا 12 میلیون نفر برای ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب به خیابان ها آمدند تا نشان دهند امام در دل ایرانیان جا کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.