به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین، با اشاره به دیدار رییس جمهوری آمریکا با سران آل سعود، افزود: فرش قرمز وهابیت همواره برای سیاست های اسکباری سران کاخ سفید پهن بوده و نتیجه این دیدارها گسترش تروریسم در منطقه است.
وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از سال 57 تاکنون سد محکمی در برابر خواسته های استعمار بوده است و این رویکرد همچنان نیز تداوم خواهد داشت.
وی بیان کرد: در دیدار ترامپ با سران آل صعود، آن ها پیشنهاد تشکیل ناتوی عربی را دادند و در این نشست مطرح کردند که یک مسجد به نام دختر ترامپ ساخته شود که این ننگ بزرگی برای جهان اسلام است.
وی با بیان این که وهابیت خاستگاه تروریست هاست و داعش، طالبان و بن لادن در دامن آنها رشد یافتند، اظهار داشت: قرارداد 400 میلیارد دلاری خرید سلاح از آمریکا در تاریخ عربستان بی سابقه است و این کار برای حمایت و تقویت تروریست ها صورت می گیرد.
امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: سران آمریکا و آل سعود بدانند که جمهوری اسلامی ایران ریشه تروریسم را در منطقه خواهد خشکاند.
حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالگرد ملکوتی امام راحل گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیشگام مبارزه با ظلم و استبداد شد و با سقوط رژیم پهلوی، سیاست های آمریکا و عربستان در منطقه با چالش مواجه شد.
حجت الاسلام ملکی افزود: آمریکا ادعای حقوق بشر در دنیا را دارد و به این بهانه واهی جمهوری اسلامی ایران را متهم می کند که ما ناقض حقوق بشر هستیم در حالی که جنایت های آن ها در برابر مردم یمن، سوریه و عراق خون هزاران انسان بیگناه را پایمال کرده است.
خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه افزود: یکی از بزرگ ترین دستاوردهای ایران اسلامی به چالش کشیدن منافع قدرت های استعماری است.
حجت الاسلام ملکی اضافه کرد که امام خمینی (ره) شخصیت بزرگ و بی نظیر جهان اسلام در مبارزه با ظلم و طاغوت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و تا پایان عمر گهر بار خود حامی مستضعفان جهان بودند.
قیام 15 خرداد و تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه قصرشیرین در سخنرانی خود به آنها اشاره کرد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.