به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شبکه دامپزشکی گیلانغرب روز چهارشنبه در جمع دهیاران و بهورزان خانه های بهداشت روستاهای این شهرستان، از توزیع بیش از 500 لیتر سموم مورد نیاز برای مقابله با این بیماری در سطح روستاها خبرداد و گفت: محل نگهداری واحدهای دامی گیلانغرب سمپاشی شده است.
حسین حیدری افزود: همچنین دفترک های آموزشی برای آگاهی بخشی و شناسایی تب کریمه کنگو به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام با ارایه هشدارهای لازم در سطح دهستان ها توزیع شد و آموزش چهره به چهره نیز در روستاها با همکاری دهیاران، مردم و خانه های بهداشت انجام شده است.
وی با بیان این که تاکنون موردی از علایم این بیماری در سطح این شهرستان مشاهده نشده است، بر ضرورت رعایت مسایل بهداشتی و مصرف نکردن گوشت های خیابانی تاکید کرد.
مدیر شبکه دامپزشکی گیلانغرب بیان کرد: بیش از 200 هزار راس دام سبک و 6 هزار راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد و اقدام های پیشگیرانه توسط گروه های دامپزشکی با مراقبت های ویژه، آموزش و سم پاشی مکان های نگهداری واحدهای دامی در مناطق روستایی اتخاذ شده و کماکان درحال اجراست.
تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و حیوان وبه نام تب خونریزی دهنده شناسایی شده است و منبع این بیماری دام های اهلی و حیوانات وحشی و کنه های حیوانی هستند که وقوع آن اغلب در فصول گرم سال همزمان با افزایش فعالیت کنه های ناقل آن بروز می کند.
راه انتقال این بیماری از طریق گزش کنه است که تب ناگهانی ، بدن درد ، کوفتگی، ضعف ، سردرد، درد شدید عضلات ، بی اشتهایی ، استفراغ ، گلودرد ، دل درد ، تغییرات خلقی بی قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و علایم خونریزی از روز سوم تا ششم شروع می شود.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/3033 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.