به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از فضل الله رنجبر اعلام کرد: از جمله تغییرات ایجاد شده در آراء برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر کرمانشاه می توان به ورود نفر اول اعضای هفت نفره علی البدل به 11 عضو اصلی شورا اشاره کرد.
وی تصریح کرد: همانگونه که قبلا نیز اعلام شد ملاک ما در رسیدگی به شکایات و نتیجه انتخابات مر قانون است و حضور نیافتن کاندیداها در مرحله باز شماری به دلیل اعلام نظر و تصمیم جمعی هیات های اجرایی و نظارت در جلسه مشترک بوده است.
رنجبر افزود: پس از اعلام نتیجه و وصول شکایات نامزدها، بررسی شکایات در جلسات مشترک هیات های اجرایی و نظارت آغاز و براساس تصمیمات مشترک هیئت های مذکور باز شماری تعدادی از صندوقهای اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه آغاز شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه گفت: بازشماری آرا در سه مرحله انجام و طی آن 20 درصد کل صندوقهایی که شماره شعبه آنها توسط کاندیدهای معترض و سایر گزارش ها مشخص شده بود بصورت کامل در حضور هیات های اجرایی و نظارت شهرستان، نمایندگان دادستانی، استانداری وهیات نظارت استان و هیات بازرسی بازشماری شد.
وی یادآوری کرد: نتیجه بازشماری آرا روز گذشته ارائه گردید و براساس ماده 72 قانون انتخابات، هیات نظارت شهرستان ظرف پنج روز وظیفه رسیدگی و اعلام نظر را دارد.
رنجبر افزود: نامزدها اطمینان کامل داشته باشند هیات اجرایی و نظارت با تحمل سختیهای کار با دقت مراحل باز شماری را انجام داده و هرگونه تصمیم هیات های مافوق را نیز در راستای احقاق حق و اجرای عدالت انجام خواهد داد.
فرماندار کرمانشاه همچنین با اشاره به رد تمامی شایعات در خصوص تعرفه های جعلی که در فضای مجازی به آن پرداخته شده بود، گفت: چنین چیزی اصلا صحت ندارد و لازم است تا مراقبت لازم در جهت انتشار اخبار را داشته باشیم چرا که مسئولیت انتشار این گونه اخبار کذب وغیر واقعی که نتیجه آن تشویش اذهان عمومی است به عهده افرادی خواهد بود که دست به این اقدامات می زنند.
وی در پایان گفت: انتشار چنین مطالب خلاف واقعی از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری است و اقدام های قانونی در مورد آن ها انجام خواهد شد.
در انتخابات 29 اردیبهشت، 450 شعبه اخذ رای در شهر کرمانشاه برای جمع آوری آراء مردم در 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در نظر گرفته شده بود.
شهر یک میلیون نفری کرمانشاه 11 عضو اصلی و هفت عضو علی البدل در پنجمین دوره شوراهای اسلامی دارد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.