به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از 'بروز رازیانی' اعلام کرد: امسال ثبت نام کتب دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی در سامانه فروش کتاب های درسی به صورت فردی و گروهی توسط مدیر مدرسه در آدرس اینترنتی WWW. Ir.textbook.ir با پرداخت هزینه از طریق درگاه اینترنتی انجام می شود.
او گفت: ملاک ما برای ثبت نام کتب درسی تا پانزدهم خرداد ماه است و در بخشنامه ای به مناطق و نواحی اعلام کردیم که ثبت نام تا 15 خرداد انجام شود و از این به بعد فرصت ثبت نام تمدید نمی شود.
وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام کتاب درسی در پایه اول ابتدایی 134 هزار ریال، پایه دوم 151 هزار ریال، پایه سوم 197 هزار ریال، پایه چهارم 201 هزار ریال، مقطع پنجم ابتدایی 205 هزار ریال و پایه ششم دبستان 246 هزار ریال است، افزود: امید است تا 15 خرداد ماه سال جاری، 95 درصد از دانش آموزان برای سفارش کتاب ثبت نام کنند و دانش آموزان عشایر یا روستاهای دورافتاده که نتوانند در فرصت تعیین شده ثبت نام کنند در مرداد ماه ثبت نام شوند.
رییس اداه پشتیبانی و تدارکات و خدمات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ما مشکلی برای تحویل کتاب نداریم و به تمام مناطق و نواحی کتاب ها را تحویل داده و در انبار آنان کتاب ها ذخیره شده است و از 20 شهریور ماه سال جاری از ادارات تابعه به مدارس تحویل و از اول مهر به دانش آموزان تحویل داده می شود.
رازیانی اظهار کرد: دانش آموزان پیش دانشگاهی نیز در فرصت تعیین شده، برای سفارش کتاب درسی ثبت نام کنند، که هزینه کتب درسی رشته ریاضی فیزیک 242 هزار ریال، علوم تجربی 247 هزار ریال، علوم انسانی و معارف اسلامی 239 هزار ریال است و احتمالا در مرداد ماه از افراد جا مانده ثبت نام صورت بگیرد.
وی با اشاره به ثبت نام و توزیع کتب درسی دانش آموزان متوسطه اول و دوم، افزود: ثبت نام و توزیع کتاب درسی آنان از اول مرداد ماه امسال با ثبت نام اینترنتی از طریق کتابفروشی ها صورت گرفته که آموزش و پرورش در توزیع کتاب های آنان دخالت ندارد اما ناظر بر کار کتابفروشی ها است و نماینده کتابفروشی ها با شرکت چاپ و نشر در زمینه تهیه و توزیع کتب درسی متوسطه ی اول و دوم قرارداد بسته و با تحویل کتاب ها در کتابفروشی های استان از 15 شهریور ماه توزیع خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: سال گذشته اولین تجربه ما ثبت نام در سامانه و توزیع کتب درسی در مقاطع ابتدایی و پیش دانشگاهی بود که بیشتر دانش آموزان بدون مشکل کتاب های خود را دریافت کردند، امسال مشکلات رفع شده و مشکلی در توزیع کتاب وجود ندارد روز اول مدرسه به دانش آموزان تحویل می دهیم به جز کتاب جدید التالیف که سوی وزارت خانه تعریف شده دیر تحویل داده شود.
استان کرمانشاه، با 2 میلیون نفر جمعیت، 325 هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و 600 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
در این استان 24 هزار نفر معلم در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند و 18 هزار نفر معلم نیز بازنشسته شده اند.
3209/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.