به گزارش روز سه شنبه ایرنا، داود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشستی با مدیران و معاونان دستگاههای اجرایی و روسای تشکل های کارگری و کارفرمایی واحدهای صنفی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، جزئیات طرح کارورزی را تشریح کرد.
وی در این جلسه عنوان کرد: در دیدار مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای استانهای کشور با ریاست جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چند روز گذشته آئین نامه طرح کارورزی ابلاغ شد که امیدواریم استان کرمانشاه بتواند با توجه به محدودیت جذب از این فرصت برای ارتقای وضعیت بیکاری جوانان استان حداکثر استفاده را ببرد.
یاوری با اشاره به محدودیت 150 هزار نفری جذب برای کل کشور گفت: هر استانی که بتواند بیشتر از ظرفیت اختصاص داده شده نیرو جذب نماید می تواند از اعتبارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریاست جمهووری و سایر منابع بهره مند شود که امیدواریم دستگاههای اجرایی بویژه دستگاههای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان همکاری و پشتیبانی لازم برای جذب حداکثری و اجرای این طرح بعمل آورند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: جذب دانش آموختگان دانشگاهی بنگاههای اقتصادی برای مدت 4 تا 6 ماه است و در صورت نیاز و رضایت مندی، بنگاه اقتصادی می تواند تا مدت 2 سال نسبت به بکارگیری شخص اقدام و از مزایای طرح که مشتمل بر معافیت بیمه ای و سایر مزایای طرح بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه بنگاههای اقتصادی خصوصی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و تعاونی می توانند نسبت به جذب دانش آموختگان اقدام نمایند، افزود: اهداف این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی است.
مختار احمدی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در ادامه اظهار کرد: ثبت نام دانش آموختگان و اعلام نیاز بنگاههای اقتصادی تنها از طریق سامانه الکترونیکی به آدرس https://karvarzi.mcis.gov.ir مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه امکان پذیر است.
وی گفت: شرایط لازم برای جذب دانش آموختگان داشتن حداکثر 23 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 25 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 28 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 32 سال برای مقطع تحصیلی دکتری بوده و به حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند 2 سال اضافه می شود.
احمدی با بیان اینکه افراد واجدالشرایط باید کمتر از چهار سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی آن ها سپری شده باشد، یادآوری کرد: دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت، عدم سابقه در دوره کارورزی، سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت نام در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی و گذراندن دوره آموزش آمادگی شغلی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اخذ گواهینامه مربوطه از دیگر شرایط طرح می باشد.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآوری کرد: دانش آموخته دانشگاهی که به مدت سه ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای ( تامین اجتماعی و یا خدمات کشوری ) دارد، از شمول این طرح خارج می باشد.
وی در پایان گفت: کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم حداقل دستمزد کشور می باشد که توسط دستگاه ناظر به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در واحد پذیرنده در طول دوره محاسبه و حداکثر در سه مرحله به کارورزان پرداخت می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.