رضا زارعی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، متوسط عملکرد گلستان‌های گل محمدی در استان را 2 و نیم تن در هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان هرسین با 70 هکتار گلستان گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت را در استان دارا است.
او در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه 2 واحد تبدیل گلاب و اسانس فعال است، گفت: از 8 تا 10 تن گل محمدی حدود یک لیتر اسانس و دو برابر عملکرد هم گلاب تولید می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد که برداشت گل محمدی از 25 فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد.
به گفته او، در کل کشور 13 هزار هکتار گلستان گل محمدی وجود دارد.
شهرستان پاوه در شمال غربی کرمانشاه نیز یکی از مناطق پرورش گل محمدی است و در این ارتباط هفته گذشته اولین جشن گلاب گیری در شهر پاوه برگزار شد.
این جشن به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هه‌نار(روستای نسمه)، شرکت تعاونی راویار سیر اورامان(روستای خانقاه) و کارگاه گلاب گیری بیدمیری برگزار شد.
ترویج طبیعت گردی و آشنایی بیشتر گردشگران با طبیعت شهرستان، ترویج کاشت و برداشت گل محمدی و کارگاه های گلاب گیری در سطح شهرستان و در نهایت آشتی گردشگران با طبیعت و توسعه پایدار اقتصادی منطقه از اهداف برگزاری این جشن اعلام شد.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.