در این یادداشت آمده است: روز گذشته (سه شنبه )اتفاقی در کرمانشاه روی داد که شاید برای اولین بار در تاریخ سیاسی ایران بود و نشانه ایمان قوی و بیانگر توسعه سیاسی است. در کارزارهای انتخاباتی در همه جای جهان، مرسوم است که رقبا، به پیروز انتخابات تبریک بگویند.
اما روز گذشته اعضای اصلی ستاد رئیسی و قالیباف در کرمانشاه، در جشن پیروزی روحانی حضور یافتند و تبریک گفتند و به حاضران گل هدیه کردند. این رفتار، نمادی رحمانی است که امکان وقوع اش شاید فقط برای ما فراهم شود.
کارستان مسئولان ستاد رئیسی در کرمانشاه، معانی مختلفی دارد، که بهترین پیام‌اش می تواند این باشد که دشمنی و مخالفتی در بین نیست و این وحدت در عین کثرت است.
کار بدیعی که آغاز آن از کرمانشاه بوده است می تواند و باید در کشور فراگیر شود که رقابت با رفاقت جمع می شود! هر چند از میزبانان هزاران نفری، چند نفر هم با بی تدبیری، مهمان را هو کنند! مگر نه اینکه بر سر رحمت للعالمین (ص) خاکستر پاشیدن و دندان شکستند !!!
موضوعی که ناچار از اشاره به آن هستم، مصادره این رفتارخوش و بدیع است که فقط متعلق به عاملان آن یعنی مسئولان ستاد رئیسی است و نه کسانی دیگر!
و از آنجا که اصلاح طلبی یعنی تبدیل دشمن به مخالف و مخالف به منتقد، آیا اعضای اصلی ستاد روحانی، حاضر بودند با وصف اینکه چنین رفتاری ، بخشی از گفتمان اصلاح طلبی است، در جشن پیروزی رقیب شرکت کنند؟
به هر حال بابت چنین بینش انسانی و رفتاری که توسعه سیاسی به سبک و سیاق بومی است به خود می بالیم که در شهری زندگی می کنیم که شهروندانی چنین متدین، فهیم و شایسته دارد. باشد که با این همراهی ها و همدلی ها، گره های گور این استان در همه بخش ها، باز شود و شاهد رشد و توسعه واقعی استان باشیم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.