به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی قصرشیرین که در ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان برگزار شد، افزود: مردم فهیم ایران اسلامی با حضور چشمگیر در عرصه انتخابات، مشت محکمی بر دهان ایادی استکبار زدند.
وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار امروز کشورمان مرهون حضور میلیونی مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی است که حول محور رهبری حرکت می کنند و همواره در برهه های مختلف توانسته اند حماسه ساز شوند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس گفت: فتح خرمشهر در سایه اتحاد و توکل رزمندگان به خداوند حاصل شد و نیروهای اسلام توانستند در مقابل نیروهای تا دندان مسلح رژیم بعثی پیروز شوند.
حجت الاسلام شامحمدی افزود: فتح خرمشهر سرآغاز پیروزی دیگر رزمندگان اسلام در عملیات های بعدی شد و رشادت ها و جانفشانی هایی که رزمندگان در این عملیات داشتند، قابل ستایش است.
وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند 'فتح خرمشهر یک حماسه عادی نبود، یک امداد غیبی بود و خرمشهر را خدا آزاد کرد'، بیان کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و به ویژه در عملیات بیت المقدس که باعث فتح خرمشهر شد، توانستند قدرت های استکباری را به زانو درآوردند و شکست سختی بر آنها وارد کنند.
وی با بیان اینکه امروز اگر دشمن جرات کوچکترین تعرض به کشورمان را ندارد، مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است ، اظهارکرد: امروز نیز نیروهای مسلح ما با تمام توان حول محور رهبری آماده حراست از مرزهای ایران اسلامی هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین نیز گفت: عملیات بیت المقدس در 30 دقیقه بامداد روز 10 اردیبهشت سوم خرداد سال 1361 با رمز یا علی بن ابیطالب آغاز شد.
سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی اظهارکرد: این عملیات در سه مرحله انجام شد که مهم ترین اهداف آن انهدام نیروی دشمن ، آزاد سازی 6 هزار کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمیدیه، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه، سوسنگرد از تیررس و حملات توپخانه ای دشمن و تامین مرز بین المللی حد فاصل طلاییه تا شلمچه بود.
وی اضافه کرد که نیروهای عراقی که با تمام تجهیزات نظامی خود توانستند بعد از 35 روز خرمشهر را اشغال کنند، با رشادت های رزمندگان ایران اسلامی این شهر حماسه ساز و قهرمان کمتر از 2 آزاد شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه ، بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.