به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که در میدان صبحگاه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، حاضران در این مراسم یاد و خاطره رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس در سال 1361 که منجر به فتح خرمشهر از چنگال رژیم بعث عراق شد را گرامی داشتند.
در ابتدای این مراسم، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رازانی استاندار، سرتیپ یکم پاسدار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف، امیر آریانفر ارشد نظامی ارتش در غرب کشور، سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه و دیگر مسئولان حاضر با قرائت فاتحه به شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر ادای احترام کردند.
بازدید از یگان های مسلح سواره و پیاده حاضر در میدان از دیگر برنامه های صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمانشاه اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، نیروی مرزبانی و بسیج بود.
پس از استقرار مسئولان در جایگاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با گرامیداشت سالروز حماسه فتخ خرمشهر گفت: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران است.
وی با بیان اینکه فتح خرمشهر اوج افتخارات ما در دفاع مقدس بود، یادآوری کرد: رهبری امام راحل (ره)، جانفشانی رزمندگان و پشتیبانی ملت نقش زیادی در این پیروزی بزرگ ایفا کرد.
سردار ریحانی خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل (ره) فتح خرمشهر نه فتح خاک، بلکه فتح ارزش ها بود که ابهت و همینه پوشالی رژیم بعثی عراق را درهم شکست.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ره)، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر درس های زیادی به همراه داشت از جمله آنکه اگر ملتی اراده دفاع و ایثار در آن پدید آید هرگز شکست نمی خورد.
وی در پایان اظهار کرد: فتح خرمشهر سرنوشت دفاع مقدس را به نفع ما تغییر داد و در نهایت زمینه پیروزی کشورمان در جنگ نابرابر هست ساله را فراهم کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshahو کانال تلگرام به آدرسirnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.