به گزارش ایرنا، داود ناصری امید روز چهارشنبه در جریان امضای این تفاهم نامه، گسترش همکاری های متقابل در زمینه ارتقا سطح کیفی نیروی انسانی و ارائه راهکارها و برنامه های اجرایی برای دستیابی به شرایط مطلوب را از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه ذکر کرد.
او همکاری در استفاده از پتانسیل و امکانات دو طرف برای ارائه خدمات آموزشی براساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و منسجم و تاکید بر آموزش های عملی در راستای ارتقای سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی مورد نیاز واحدهای اقتصادی و شاغلان و کارجویان حوزه صنایع دستی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.
وی با تاکید بر گسترش زمینه های همکاری طرفین اظهار کرد: باید با بازبینی فرآیند اداری پروسه های اداری را کوتاه کنیم تا فعالیت ها به سرعت رنگ و بوی عملیاتی به خود بگیرند به همین منظور و با انعقاد این تفاهم نامه در تلاشیم بعد از آموزش با طراحی شیوه های موفق کسب و کار، معیشت هنرمندان صنایع دستی را ارتقا دهیم.
ناصری امید با اشاره به نقش و اهمیت آموزش های مهارتی در تربیت نیروی انسانی در مسیر فراهم سازی زمینه های اشتغال مولد و برخورداری از محیط های کسب و کار مناسب در سطوح اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در نهایت توسعه زیرساخت ها و ارتقای مهارت به شاغلان حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی، گردشگری و هتل ‌داری گفت: نیازسنجی، برنامه ریزی، سامان دهی و اجرای دوره های آموزشی مهارتی در حوزه ی صنایع دستی صورت گرفته است و در حوزه گردشگری نیاز به اقدام با همکاری دو مجموعه می باشد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان کرد: این تفاهم نامه در زمینه ی بهبود و ارتقای کیفیت خدمات گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری در توسعه اقتصاد و فرهنگ استان، استفاده بهینه از ظرفیت های و قابلیت های بالقوه و بالفعل دستگاه ها جلوگیری از انجام امور موازی منعقد شده است.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری برای درآمد زایی و کمک به اقتصاد استان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی، تقویت صنایع دستی و گردشگری می تواند سهم عمده ای در درآمد زایی داشته باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: چاقوی کرند، گلیم هرسین، فرش سنقر و ساز صحنه از جمله مواردی است که نیاز به حمایت دارد.
وی در باره مفاد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه درهفت ماده و با موضوع اهداف تفاهم نامه، تعهدات دو دستگاه، تعهدات مشترک، تعهدات مالی و مدت تفاهم نامه و روش های اجرای آن به تصویب رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز گفت: آموزش های فنی و مهارتی نقش مهمی در توسعه صنایع دستی و صنعت گردشگری می تواند ایفا کند.
جلیل بالایی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و مهارتی در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری می تواند به ایجاد اشتغال مولد و پایدار کمک کند، افزود: آموزش های فنی و مهارتی راه حل مناسبی در مسیر تربیت افراد هنرمند و جلوگیری از نابودی مشاغل و صنایع دستی استان محسوب می شود.
وی با تاکید بر همکاری و هماهنگی بیشتر و بهتر 2 دستگاه اظهار کرد که با این همکاری شاهد رشد و شکوفایی صنایع دستی استان و جذب بیش از پیش گردشگران به میراث فرهنگی و صنایع دستی استان باشیم.
بالایی با اشاره به پراکندگی امکانات، وظایف و اختیارات دستگاه ها گفت: اجرای مطلوب این تفاهم نامه نیازمند هماهنگی، برنامه ریزی و تدوین برنامه عملیاتی است.
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری و معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیازمند حمایت و تمرکز بر صنایع دستی و گردشگری است.
وی نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در احیای رشته های صنایع دستی و گردشگری و هتلداری را بسیار مفید و پررنگ دانست و گردشگری را از محور های توسعه پایدار بر شمرد و گفت: با توجه به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف ،صنایع دستی و گردشگری می توان از این پتانسیل برای توسعه پایدار استان بهره برداری کرد.
دوره های آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 25 مرکز دولتی و 350 آموزشگاه بخش خصوصی ارائه می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.