به گزارش ایرنا؛ سید قاسم جاسمی روز سه شنبه در جریان بازدید از کارگاه های آموزشی مرکز شماره یک فنی و حرفه ای و مرکز هایتک کرمانشاه افزود: امروزه نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ریشه کن کردن معضل بیکاری بر هیچکس پوشیده نیست و با برنامه ریزی مناسب می توانیم از پتانسیل جوانان ایران اسلامی به نحو ارزنده ای در جهت اجرای فرمان مقام عظمای ولایت در خصوص تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال استفاده نماییم.
او تاکید کرد: افزایش تولید ملی بدون استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد امکان پذیر نبوده و بنابراین تربیت نیروی انسانی از مهمترین ارکان افزایش تولید و بهره وری در کشور است.
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی نیز درادامه ضمن تشکر از زحمات مدیرکل، پرسنل و مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در حوزه آموزش مهارت های فنی وحرفه ای دراین اداره بسیار خوب کار شده به طوری که اگر بدین شیوه عمل شود به نتایج مثبتی در اشتغال استان خواهیم رسید.
جاسمی بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی دراستان تاکید کردو افزود: باید با رونق کارگاه های آموزشی و تعامل با دستگاه ها فرهنگ مهارت آموزی را توسعه داد تا وضعیت بیکاری دراستان به نحو شایسته ای کاهش یابد.
وی در ادامه نحوه فعالیت کارگاه های موجود را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان شرایط خوبی را برای ارائه آموزش های مهارتی ایجاد کرده و با پیشرفت این روند و استقبال جوانان در آینده ای نزدیک معضل بیکاری دراستان به طور چشمگیری کاهش می یابد.
او گفت: ایجاد و حفظ اشتغال از مهمترین ارزش ها و اهداف آموزش های فنی و حرفه ای است و جوانان با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های لازم می توانند با ایجاد شغل در بخش های مخلتف زمینه توسعه اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم نمایند .
وی نداشتن مهارت لازم برای ایجاد شغل را عامل اصلی بیکاری دانست و اظهار کرد: با مهارت آموزی و همراه کردن علم با عمل می توان مشکل بیکاری را حل کرد و از طریق آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های پیشرفته روز دنیا و ارتقاء سطح مهارت نیروهای انسانی تحول عظیمی را در استان ایجاد کنیم.
نماینده مردم کرمانشاه همچنین در نشستی با مربیان حق التدریس باقی مانده که در نوبت تبدیل وضعیت هستند، گفت: وظیفه ما پیگیری مطالبات به حق مردم است و در این خصوص نیز تمام تلاش و توان خود را به کار می گیریم.
جاسمی در خصوص ساماندهی مربیان حق التدریس افزود: مکاتبات و جلساتی برای پیگیری فرآیند سریع تر تبدیل وضعیت این افراد درهفته آینده انجام خواهیم داد تا این مشکل بزودی در حوزه استانی حل و فصل شود.
وی توانمندی جوانان و قابلیت نیروهای انسانی را چشمگیر دانست و افزود: اهمیت و تلاش شما جوانان است که در کنار کسب مدارک عالی و آموزش های مهارتی، ایران اسلامی پله های صعود را ترقی خواهد کرد.
سال گذشته در مجموع در 2 بخش دولتی و خصوصی 9 میلیون و 400 هزار نفرساعت آموزش در قالب 40 هزار و 750 نفر دوره به خواهران و برادران استان علاقه مند ارائه شد.
این آموزش ها در قالب 500 حرفه مهارتی در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت این اداره کل، اجرا شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.