مردم اهل سنت استان کرمانشاه در کنار برادران اهل تشییع و اهل حق خود مثلثی از اتحاد، انسجام و همگرایی را در این استان پهناور غربی ایران به وجود آوردند و استان را به الگو و نمونه عینی اتحاد میان اقوام و مذاهب تبدیل کرده و در عرصه های مختلف با برادری و همدلی برای سربلندی ایران سرافراز از جان مایه می گذارند.
این مردم همانطور که در دوران جنگ تحمیلی از تمامیت ارضی کشورشان دفاع کردند در دیگر صحنه ها و عرصه های تصمیم ساز نیز مشارکت فعال و آگاهانه ای داشته اند و هیچ گاه این نظام و سرزمین را تنها نگذاشته اند تا ثابت کنند ایرانی اصیل هستند و برای سربلندی و پیشرفت این کشور و دفاع از نظام و آرمان های آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
انتخابات که عرصه تعیین سرنوشت و مشارکت مردم برای تصمیم گیری ها است نیز برای جامعه اهل سنت کرمانشاه از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم شمال غربی استان کرمانشاه ماه ها قبل از هر انتخاباتی با شور و نشاط و آگاهی و بصیرت به استقبال برگزاری این رویداد مهم سیاسی می روند.
نقش روحانیان و علمای اهل سنت را نمی توان در ایجاد شور و نشاط در این زمینه نادیده گرفت، علمای سنی مذهب استان کرمانشاه در قالب بیانیه، اطلاعیه و پیام های متعدد مرردم را به حضور در انتخابات و مشارکتی گسترده و حداکثری دعوت می کنند و مردم نیز به خوبی به این دعوت ها لبیک می گویند.
مردم استان کرمانشاه در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی با 71 درصد مشارکت، حماسه دیگری خلق کردند که نقش مردم اهل سنت در خلق این حماسه بسیار چشمگیر بود.
مردم اهل سنت در استان کرمانشاه با حدود 220 هزار نفر جمعیت در شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر و بخشی از سرپل ذهاب ساکن هستند و در جدار مرز با غیرت و شجاعت از کیان ایران اسلامی حفاظت و پاسداری می کنند.

**مشارکت 85 درصدی مردم شهرستان روانسر در انتخابات
در شهرستان روانسر 33 هزار و 455 نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که به گفته فرماندار از این تعداد 28 هزار و 554 نفر معادل 85.5 درصد مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.
حسین ویسمرادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، میزان مشارکت مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را 85 درصد و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز 79 درصد اعلام کرد
میزان مشارکت مردم این شهرستان در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری 78 درصد و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 69 درصد بوده است یعنی در دوره گذشته 26 هزار و 14 نفر در انتخابات ریاست جمهوری و در انتخابات شوراها 23 هزار و 332 نفر از واجدان شرایط در شهرستان روانسر پای صندوق‌های رای حاضر شده و آراء خود را به صندوق‌ها ریختند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

**مشارکت 75 درصدی مردم جوانرود در انتخابات
فرماندار جوانرود هم از مشارکت 75 درصدی مردم این شهرستان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا خبر داد و اعلام کرد که 37 هزار و 294 نفر از افراد واجد شرایط شهرستان جوانرود در این دوره از انتخابات شرکت کردند.
به گفته آرش لهونی، 28 هزار و 555 نفر در شهر جوانرود و هفت هزار و 795 نفر در روستاهای بخش مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود در انتخابات 29 اردیبهشت 96 شرکت کردند.
مردم شهرستان جوانرود در انتخابات ریاست جمهوری 26 هزار و 644 نفر به حسن روحانی، 6 هزار و 387 نفر به سیدابراهیم رئیسی، 283 به مصطفی میرسلیم و 183 نفر به هاشمی طبا رای دادند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

**76 درصد مردم ثلاث باباجانی در انتخابات شرکت کردند
فرماندار ثلاث باباجانی نیز از مشارکت 76 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: حدود 17 هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان ثلاث باباجانی پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند.
به گفته علی اکبر اکبری، انتخابات ریاست جمهوری در تمام نقاط شهرستان ثلاث باباجانی و انتخابات شوراهای اسلامی نیز در 2 شهر ازگله و تازه آباد و 68 روستای واجد شرایط برگزار شد.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

**مشارکت بیش از 76 درصدی مردم در این دوره از انتخابات
فرماندار پاوه نیز اعلام کرد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 32 هزار و 346 نفر از مردم این شهرستان معادل بیش از 76 درصد در این دوره از انتخابات شرکت کردند.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

**مشارکت 71 درصدی مردم استان کرمانشاه
حدود یک میلیون و 70 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 460 هزار نفری واجدان شرایط رأی استان کرمانشاه در این دوره در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت کردند و با یک مشارکت 71 درصدی، حضوری بسیار پرشور و کم سابقه را رقم زدند.
استان کرمانشاه حدود 2 میلیون تن جمعیت دارد که از این تعداد 586 هزار و 621 نفر معادل 30 درصد در 2 هزار و 622 روستا در 14 شهرستان سکونت دارند.
این استان با تنوع قومی و مذهبی، گلستان ایران محسوب می شود؛ اهل تشییع، اهل تسنن و اهل حق سه مذهبی که پیروان آن در استان کرمانشاه در طول قرن ها با هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و امروز به اوج اتحاد و انسجام رسیده اند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.