داود ناصری امید روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزشگاه های آزاد بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای محسوب می شوند که با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه آموزشگاه ها می توانند در بحث اشتغال نیز تاثیرگذار باشند، گفت: نخستین تاثیرگذاری این آموزشگاه ها، کم کردن تصدی گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.
ناصری امید سیاست سازمان را سپردن آموزش به بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: باید در راستای بالا بردن کیفیت آموزش اهتمام داشته باشیم و فقط به فکر درآمد زایی نباشیم و در راستای تقویت آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای تلاش بیشتری انجام دهیم.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به اصل 44 قانون اساسی در خصوص کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش های مختلف نظام اقتصادی کشور، هدف از تشکیل آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد را آموزش مهارت های پایه و پیشرفته به روش های مختلف حضوری ، تلفیقی و الکترونیکی عنوان کرد.
وی یادآور شد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد باید با تقویت انسجام و هماهنگی در بین خود و برگزاری منظم و مستمر نشست های هفتگی، نقاط ضعف را کارشناسی و آسیب شناسی کنند.
ناصری امید با تاکید بر تغییر رویکردها و ارائه راهکارهای عملیاتی و اثرگذار، خروج از روزمرگی و تکرار، حرکت به سمت آموزش های بازار محور و درآمدزایی اضافه کرد: کیفی سازی آموزش های ارائه شده در آموزشگاه های آزاد براساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای و حرکت به سمت آموزش های اشتغال محور، کمک به نهادینه سازی و فرهنگ کسب و کار و شکوفا کردن استعدادها در جهت کارآفرینی و سازندگی حائز اهمیت است.
وی گفت: رشد 125 درصدی از عملکرد آموزشگاه های آزاد استان در سال 95 نشان از اهتمام مدیران و موسسان آموزشگاه ها و همچنین توجه خانواده ها به امر مهارت آموزی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به معافیت مالیاتی آموزشگاه های آزاد اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در مرداد ماه سال 1394 با طرح معافیت مالیاتی و افزایش تعاملات فعالان بخش خصوصی با آموزش مهارت و تخصص به جوانان این مرز و بوم در توسعه و آبادانی کشورمان گام های اساسی و جدی برداشته شد.
ناصری امید، با تاکید بر فراهم شدن فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال بیان کرد: در راستای فراهم شدن مهارت آموزی، باید توسعه فضای کسب و کار در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
وی به مصوبات شورای مهارت اشاره کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی، احیای جایگاه آموزش فنی و حرفه ای، توجه به اهمیت نقش آموزشهای فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار، تجمیع آموزش های مهارتی و حذف آموزش های موازی توسط سایر دستگاه ها از جمله فعالیت های شورای مهارت استان بود.
وی همچنین اظهار کرد: باتوجه به اینکه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد قابلیتی بالقوه در جهت حرکت در مسیر توسعه، سازندگی و اشتغالزایی قلمداد می شوند، تامین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار، وظیفه خطیری است که بخش خصوصی باید در آن سهیم باشد.
سال گذشته در مجموع در 2 بخش دولتی و خصوصی 9 میلیون و 400 هزار نفرساعت آموزش در قالب 40 هزار و 750 نفر دوره به خواهران و برادران استان علاقه مند ارائه شد.
این آموزش ها در قالب 500 حرفه مهارتی در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت این اداره کل، اجرا شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.