به گزارش خبرنگار ایرنا، روستاییان این بخش پیش از شروع دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پشت درهای شعب اخذ رای حضور داشتند تا در دقایق نخست، رای خود را به صندوق بیاندازند.
این افراد با لباس های محلی و در برخی مواقع با لوازم و ادوات کشاورزی پای صندوق های رای حاضر شده بودند و به صورت خودجوش برای برقراری نظم در شعب اخذ رای تلاش می کردند.
در این روستاها که به صورت میانگین جمعیت آنها صد خانوار می شد، افراد در کنار خانواده های خود پای صندوق های رای آمده بودند و فرزندان خردسالشان را نیز به همراه داشتند.
برخی از صندوق های اخذ رای به صورت سیار به روستاهای دورافتاده منتقل می شد و مردم پیش از ورود صندوق های رای در محل های تعیین شده در انتظار آن ها بودند.
این افراد که نامزدهای مورد تایید خود برای انتخابات ریاست جمهوری را براساس تبلیغات و برنامه های آنان انتخاب کرده بودند، مهمترین خواسته خود از هفتمین رییس جمهوری ایران را بهبود وضعیت معیشت و ارتقا کیفیت زندگی روستایی عنوان کردند.
حسین 26 ساله که رای خود را در دهداری روستای ده پهن به صندوق انداخت، مهمترین خواسته خود از رییس جمهوری را ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش هزینه های آموزش عالی عنوان کرد.
وی گفت: از رییس دولت دوازدهم می خواهیم تا فکری برای اشتغال جوانان به وسیله پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بکند.
مریم 32 ساله نیز که به همراه 2 فرزند و همسرش به شعبه اخذ رای مدرسه روستای ده پهن آمده بود نیز بهبود وضعیت اقتصادی را مهمترین خواسته خود از رییس جمهوری دانست و گفت: امیدوارم وضعیت اقتصادی در چهار سال آینده به شکلی باشد که فرزندان ما برای تشکیل زندگی با مشکل رو به رو نشوند.
مراد 68 ساله که در روستای کرانی منتظر ورود صندوق های سیار رای بود، خطاب به رییس جمهوری آینده ایران گفت: وضعیت کشاورزی من و خانواده ام در این روستا ضعیف است و یارانه ها نقش موثری در خانواده 10 نفری ما دارد، به همین دلیل از رییس دولت دوازدهم می خواهیم که پرداخت یارانه ها را ادامه دهد.
مجتبی 18 ساله که به شعبه اخذ رای روستای کاورلاوان آمده بود، مهمترین خواسته خود از رییس جمهور آینده ایران را فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل روستاییان عنوان کرد.
شهین 47 ساله در روستای فرامان نیز از رییس جمهوری آینده خواست که در مناطق محروم مراکز صنعتی ایجاد شود تا جوانان برای اشتغال راهی شهرهای بزرگ نشوند.
عماد 36 ساله پس انداختن رای خود به صندوق در روستای سفلا، توانمند سازی روستاییان به منظور افزایش تولیدات کشاورزی را خواسته خود از رییس جمهوری آینده ایران عنوان کرد.
علی اکبر 56 ساله نیز که یکی از باغداران روستای سلیمانیه بود، صداقت را مهمترین ویژگی رییس جمهوری دانست و گفت: رییس جمهوری می خواهیم که با تمام توان برای بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کند.
یک میلیون و 952 هزار و 434 نفر در 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستای استان کرمانشاه ساکن هستند که از این تعداد یک میلیون و 461 هزار و 727 نفر می توانند رای خود را به صندوق ها بیاندازند.
براساس اعلام استانداری کرمانشاه یک هزار و 934 شعبه اخذ رای در استان فعالیت می کنند که 913 شعبه آن شهری و یک هزار و 21 شعبه نیز روستایی هستند.
به گفته دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از بین شعب روستایی نیز 131 شعبه آن ثابت و 890 شعبه نیز سیار هستند.
کرم محمدی یادآوری کرد: بیش از 30 هزار نفر در استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند و در هر شعبه اخذ رای نیز از 15 تا 21 نفر از عوامل اجرایی حضور دارند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.