خسرو شهبازی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی 96- 95 - 411 هزار و 700 هکتار زمین های استان زیرکشت گندم رفته که از این میزان 314 هزار هکتار به صورت دیم و 97 هزار و 700 هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.
وی با اشاره به اینکه از 25 اردیبهشت ماه 96 برداشت گندم در شهرستان قصرشیرین شروع شده گفت: تاکنون بیش از 156 تن گندم از این شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.
وی با اشاره به اینکه هزار و 150 دستگاه کمباین کار برداشت گندم در استان کرمانشاه را انجام می‌دهند، تصریح کرد: 550 دستگاه از این تعداد بومی استان بوده و مابقی کمباین‌ مهاجر هستند که از سایر مناطق به استان وارد خواهند شد.
شهبازی اضافه کرد: اکنون در مناطق گرمسیری استان 18 دستگاه کمباین کار برداشت گندم در این مناطق را شروع کرده‌اند.

**افزایش 2 برابری تولید گندم استان کرمانشاه به همت دولت یازدهم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: تولید محصولات عمده زراعی مانند گندم در دولت یازدهم افزایش قابل ملاحظه ای داشته به طوری که در سال 92 از 450 هزار تن به 966 هزار تن در سال 95 رسیده که افزایشی بیش از 2 برابر را نشان می دهد.
شهبازی افزود: از 966 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان در سال 95 بیش از 743 هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان بوده که به صورت تضمینی توسط دولت خریداری و در سیلوها ذخیره شد به طوری که اکنون سیلوهای گندم استان کرمانشاه مملو از این محصول راهبردی بوده و نه تنها نیاز این استان و استانهای غربی به این محصول برطرف شده حتی به سایر استانهای کشور نیز منتقل و نیاز آنها را نیز تامین کرده است.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.