ماموستا مُلا محمد محمدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نظامی که بر پایه مردم سالاری دینی اداره می شود مردم از حق تعیین سرنوشت خود برخوردارند و ملت ایران در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تعیین ارکان حکومت تقش داشته اند.
وی اظهار کرد که اکنون نیز ملت ایران با رشد فکری و عمق بینش و بلوغ سیاسی، آگاهانه با حضور خود از نظام خود حمایت می کنند و دریافته اند که این حضور امنیت، استقرار پیشرفت و تعالی آنان را در پی دارد.
وی در ادامه سخنان خود به نقش احزاب و تشکل ها در برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری نیز اشاره کرد و گفت: احزاب و تشکل ها که با برنامه مشخص و اهداف روشن بخش تفکرات مختلف جامعه را نمایندگی می کنند می توانند با ابزارهای تبلیغی در اختیار و رسانه های مختلف و گسترده امروزی پرسشگر و منتقد از سویی و تشریح کننده و روشنگر از سوی دیگر عمل نمایند و به شیوه ای متعهدانه با پرهیز از تخریب و تهمت به ارائه برنامه ها، ظرفیت ها و توانایی های نظری و عملی خود جذابیت های لازم را برای حضور سلیقه و تفکر خود ایجاد نمایند.
وی اظهار کرد که فعالیت احزاب و گروه ها تا زمانی که به ایجاد شکاف و عبور از خطوط ترسیم شده در وحدت و انسجام ملی عدول نکنند می تواند لایه های مختلف جامعه را با خود همراه کند و ایجاد شور و شوق حضور نماید.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه مطالبه مردم از رئیس جمهوری دوازدهم را اشتغال و رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم دانست و گفت: این دغدغه مسئولان هم هست اما تحکیم امنیت عمومی، عزت و اقتدار ایران اسلامی، توفیق در سیاست های داخلی و خارجی و توجه به وحدت و کرامت ملت نیز از مطالبات مهم است.
ماموستا محمدی، همچنین با بیان اینکه دولت یازدهم در در برخی زمینه ها بسیار موفق عمل کرده و این غیرقابل انکار است، گفت: در برخی مسائل نیز با نقدهای جدی مواجه است.
وی اضافه کرد: ما مساله برجام را توفیق بزرگی می دانیم و امنیت، آرامش و اقتدار ایجاد شده را قدر می دانیم و تلاش برای امید و پیشرفت را در این دولت چشمگیر می بینیم اما مناطق مرزی و چند قومیتی انتظار بیشتری از دولت داشته و خواهان توجه بیشتری هستند.
او گفت که مردم ساکن در مناطق مرزی با ایثارگری ها و جانبازی هایی که حفظ حدود و مرزهای میهن اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز داشته اند، انتظارشان برای توجه به حق بوده و با نجابت و صبر، چشم امید به نگرش بهتر در سیاست های دولت داشته اند.
ماموستا محمدی در ادامه سخنان خود گفت: نظام اسلامی از بدو تاسیس، وحدت میان اقوام و مذاهب را در سرلوحه کار خود قرار داده و با حساسیت هایی که رهبر معظم انقلاب در توجه به این حوزه دارند و پیوسته به مسئولان توصیه می فرمایند، تمامی دولتمردان در این رابطه گام های جدی برداشته اند.
وی افزود: در دولت آقای روحانی نیز با تعیین افرادی برای تمرکز بر این مساله و مشاوره با بزرگان قومی و مذهبی در مناطق مختلف کشور و استفاده از توانایی های اقلیت ها در ساختار اجرایی برداشته شده که این انتظار می رود امید ایجاد شده و بسترسازی های لازم به نتایج مطلوبی منجر گردد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان روز 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.