به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از سلیمان محبی اعلام کرد: تعداد کلاس های درس هوشمند استان از یک هزار و 735 کلاس درس در سال 92 به سه هزار و 570 کلاس درس در شرایط کنونی رسیده است.
وی با اشاره به موفقیت بی‌نظیر این اداره کل در زدودن معضل بی‌سوادی در استان تصریح کرد: استان کرمانشاه در سال 92 رتبه 27 کشور را در حوزه سوادآموزی داشت و این در حالیست که با تلاش های مجموعه سوادآموزی استان این رتبه در سال 94 رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.
وی تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان نسبت به سالیان گذشته در همه دوره‌های تحصیلی از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در دستگاه تعلیم تربیت بوده است، به نحوی که پوشش واقعی دوره ابتدایی به 5/99 درصد رسیده که در مقایسه با میانگین کشوری آن که 5/98 درصد است آمار در خور توجهی بوده و دستیابی به این مهم در سایه برنامه ‌ریزی‌ و تلاش‌های مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت بدست آمده است.
محبی ادامه داد: آسیب ‌شناسی کنکور سراسری که افزایش سهمیه کنکور را برای دانش آموزان استان در پی داشت از دیگر اقدام های انجام شده در دولت تدبیر و امید بود که با پیگیری های انجام شده در نهایت منجر به ایجاد پردیس‌ها و رشته‌های جدید و پذیرش بیشتر دانشجو در دانشگاه‌های استان شد.
وی با اشاره به کسب رتبه هشتم مسابقات ورزشی توسط دانش آموزان استان در کشور طی سال گذشته اظهار کرد: این در حالیست که تا سال 92 هیچ دانش‌آموزی از استان کرمانشاه در مسابقات ورزشی شرکت نمی ‌کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهشسراها، آزمایشگاه‌ها و دارالقرآن‌ها در رشد علمی و تربیتی دانش‌آموزان یادآور شد: تعداد پژوهشسراهای دانش‌آموزی استان از یک پژوهشسرا در سال 92 به 22 پژوهش سرا رسیده است.
محبی ادامه داد: تعداد دارالقران‌های استان نیز از 2 مورد در سال 92 به 18 مورد رسیده است.
وی اظهار کرد: تا سال 92 هیچ آزمایشگاه نانوفناوری در استان نداشتیم و این در حالیست که اکنون سه آزمایشگاه نانوفناوری در شهر کرمانشاه برای دانش آموزان راه‌اندازی شده و درصدد افزایش تعداد این مراکز مهم علمی در سطح استان نیز هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد موفق آموزش و پرورش کرمانشاه در اسکان بیش از 100 هزار نفری فرهنگیان در سال گذشته و رشد 20 درصدی آن نسبت به سال قبل از آن، اظهار کرد: در شرایطی که تعداد خانه‌های معلم استان تا سال 92 تنها 2 مورد بود، این تعداد اکنون به 14 خانه معلم رسیده است.
محبی موفقیت بی‌ نظیر در توسعه سیستم های گرمایشی مدارس با صرف هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال، تحقق 90 درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در سال‌های 93 تا 95، رشد 20 درصدی پیش‌دبستانی‌های استان، تشکیل مجمع خیرین سلامت با حضور تعدادی از پزشکان فوق تخصص و متخصص و معرفی دانش آموزان بی بضاعت برای تامین هزینه درمان آنها، انجام معاینات دندانپزشکی، فلورتراپی و فیشور سیلانت برای همه دانش آموزان ابتدایی استان برای تامین سلامت دهان و دندان آنها، کسب رتبه نخست کشوری در زمینه آموزش و پرورش عشایر، ارائه آموزش‌های ضمن خدمت به میزان 11 میلیون نفر ساعتی به منظور ارتقای سطح علمی فرهنگیان از سال 92تاکنون و مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز در مدرسه‌سازی در استان را از موفقیت‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
محبی اظهار کرد: تا سال 92 ده ها فضای ارزشمند آموزش و پرورش به ارزش صدها میلیارد تومان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته بود که از سال 93 با رایزنی این فضاهای تحت تملک از اشخاص حقیقی و حقوقی باز پس گرفته شد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.