به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس شهبازی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای عبدالتاجدین، حصار، آب باریک، زرده، هزارخانی، سراب فش و رشتیان گفت: هم اکنون کار گازرسانی به 550 روستای استان کرمانشاه در حال انجام است.
وی اضافه کرد: 760 روستا نیز از نعمت گاز برخوردارند، 137 روستا در مرحله پیمان سپاری و 450 روستا هم عملیات مطالعاتی آنها آغاز شده است.
وی تعداد مشترکان گاز استان کرمانشاه را 517 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: سالانه سه میلیارد و 600 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون گاز رسانی به شهرهای نودشه، نوسود و حمیل در حال انجام است، افزود: با انجام این کارها بهره مندی جمعیت شهری استان به حدود صد درصد می رسد و 54 درصد جمعیت روستایی استان هم از نعمت گاز برخوردارند.
وی تصریح کرد: تلاش داریم تا پایان سالجاری بیش از 300 روستای استان کرمانشاه و 476 واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری متصل شوند.
شهبازی در خصوص وضعیت گازرسانی در شهرستان کنگاور اظهار کرد: قریب به 99 درصد جمعیت شهری و 77 درصد جمعیت روستایی این شهرستان در قالب 15 هزار مشترک از گاز طبیعی بهره مندند.
وی افزود: کنگاور یکی از شهرستان هایی است که درصد جمعیت روستایی که از نعمت گاز برخوردارند از نرم کشوری هم بالاتر است.
وی با بیان اینکه در کنگاور سالانه بالغ بر 120 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود، تصریح کرد: تاکنون برای گازرسانی به این شهرستان 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: هم اکنون 50 روستا از 60 روستای بالای 20 خانوار شهرستان کنگاور به شبکه گاز متصل است و گازرسانی به هفت روستای دیگر نیز در دست اجرا می باشد که این روستاها در سال جاری به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد.
شهبازی گفت: طرح گازرسانی به هفت روستای بخش فش با 25 میلیارد ریال انجام خواهد شد که 450 خانوار طی هشت ماه آینده از آن بهره مند خواهند شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربیست.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.