فرماندار قصرشیرین روز سه شنبه در حاشیه آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: پیش بینی می شود از اراضی زیرکشت در مجموع 9 هزار و 884 تن گندم برداشت شود.
فرامرز اکبری، سطح زیر کشت گندم آبی در قصرشیرین را یک هزار و 400 هکتار و سطح زیرکشت گندم دیم را هشت هزار و 125 هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: میانگین عملکرد تولید گندم در هر هکتار اراضی دیم 700 کیلوگرم و اراضی آبی نیز سه تن در هر هکتار است.
وی بیان کرد: سال گذشته از مجموع 11 هزار و 672 هکتار سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در مجموع 20 هزار و 488 تن گندم برداشت شد.
فرماندار قصرشیرین، علت کاهش عملکرد محصول گندم را کاهش بارندگی، پراکنش نامناسب باران، کاهش سطح زیرکشت به خاطر اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار و باران دیرهنگام برای کشت بیان کرد.
اکبری میزان بارش باران در سال زراعی جاری 189 میلی متر ذکر کرد و افزود: این در حالیست که در سال زراعی گذشته 512 میلیمتر باران در قصرشیرین به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد که با تمهیدات صورت گرفته، کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان به صورت مستمر بر روند کار برداشت محصول گندم از مزارع دیم و آبی نظارت کامل دارند.
مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین نیز در سخنانی گفت که سه مرکز خرید در این شهرستان کار خرید گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان را بر عهده دارند و روزانه نسبت به خرید این محصول اقدام می کنند.
مراد محمودیان با بیان این که با اقدامات صورت گرفته کار برداشت گندم از مزراع سطح زیر کشت با 25 دستگاه کمباین انجام می شود ، از انجام سمپاشی در مزارع خبر داد و گفت: در سطح هفت هزار و 10 هکتار از مزارع زیر کشت گندم مبارزه با علف های هرز و 500 هکتار زمین نیز علیه بیماری سن انجام شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.