به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی در این مراسم، مهمترین ظرفیت و قابلیت توسعه شهرستان پاوه را گردشگری عنوان کرد و افزود: ایجاد راههای ارتباطی مناسب بستر و زمینه توسعه این صنعت را فراهم می کند.
وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل گردشگری در شهرستان پاوه گفت: برای توسعه این صنعت و رونق اقتصادی منطقه چهار بانده کردن راه کرمانشاه به پاوه جزو برنامه های اولویت دار است.
وی اظهار کرد: کار مطالعات این طرح تمام شده و با اجرایی شدن آن شاهد توسعه همه جانبه شهرستان پاوه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پاوه و اورامانات هم در دستور کار و برنامه دولت قرار دارد و گاز رسانی به شهرهای نوسود و نودشه هم مراحل تصویب را گذرانده و وارد مرحله پیمان سپاری و اجرا شده است.
استاندار کرمانشاه گفت: طرح گازرسانی به نودشه و نوسود با پیگیریهای متعدد به نتیجه رسید و با توجه به اینکه هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار شهری و روستایی در کشور 60 میلیون ریال است این مبلغ در نودشه با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن به ازای هر خانوار 120 میلیون ریال است.
رازانی به وجود طرح ها و پروژه های متعدد و مهم در استان اشاره کرد و گفت: طرح سد داریان و انتقال آب سیروان به مناطق گرمسیری استان و استانهای مجاور و قطار کرمانشاه که تا یک ماه آینده وارد کرمانشاه می شود و ارتباط شرق و غرب کشور را با هم برقرار می کند از پروژه های بسیار مهمی است که در استان اجرا شده و یا در حال اجرا و اتمام هستند.
استاندار کرمانشاه، ثبت ملی شهر نودشه را به عنوان شهر ملی گیوه در کشور مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: از این پس با توسعه گردشگری و سرمایه گذاری های دولتی و بخش خصوصی باید منتظر روزهای خوش نودشه و رونق اقتصادی و فرهنگی در این شهر باشید.
وی نودشه را شهری با قدمت طولانی و مرکز و مهد پرورش علما، ادبا، عرفا و فرهیختگان و از شهرهای ارزشی استان دانست و گفت: بطور قطع و یقین از این به بعد به نودشه توجه بیشتری خواهد شد.
استاندار کرمانشاه برای احداث یک سرسرای چند منظوره سرپوشیده در شهر نودشه قول مساعد داد و گفت: اعتبار لازم برای احداث این سالن را اختصاص خواهیم داد.
در ادامه از ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی گیوه کشور توسط استاندار کرمانشاه رونمایی شد.
شهر نودشه از توابع شهرستان پاوه است که در 35 کیلومتری شهر پاوه قرار دارد و با داشتن حدود چهار هزار نفر جمعیت بیش از 2 هزار نفر آن در زمینه گیوه بافی و سایر رشته های صنایع دستی فعالیت می کنند.
7448/8066 خبرنگار: محمد هادی زامیاد ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.