به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه حسنی خوانسار افزود: برای دومین سال است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شده است.
او بیان داشت: این مسابقات از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان خرداد ماه در سطوح کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود ضمن اینکه افراد می توانند به صورت خانوادگی نیز در این جشنواره شرکت داشته باشند.
به گفته حسنی خوانسار، برای هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی 6 عنوان کتاب معرفی شده است که چهار عنوان آن مربوط به زندگی امام هشتم شیعیان است.
کتاب های این مسابقه شامل 10 قصه از امام رضا (ع) برای رده سنی کودکان پنج تا 11 سال، ماه غریب من برای رده سنی نوجوانان 11 تا 17 سال است.
همچنین کتاب 'بانوی ملکوت' با موضوع زندگی حضرت معصومه (س)، 'چلچراچ 'با موضوع احمد بن موسی(ع)، 'زندگی به سبک خورشید' و نیز 'مهارت های زندگی در سیره رضوی' دیگر کتاب های این مسابقه در بخش جوانان و بزرگسالان 17 سال به بالا هستند.
به گفته حسنی خوانسار، علاقه مندان به شرکت در این مسابقه لازم است برای تهیه کتاب ها با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه های عمومی فایل الکترونیکی آنها دانلود کنند و یا اینکه به کتابخانه های عمومی سطح شهر مراجعه نمایند.
تهیه چهار عنوان کتاب برای روشندلان نیز دیگر موضوعی بود که مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به آن اشاره کرد.
حسنی خوانسار، در خصوص نتایج سال گذشته این مسابقات در استان گفت: 2 هزار نفر شرکت کننده در سال 95 داشتیم که در نهایت 21 نفر برنده شدند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 50 هزار عضو فعال کتابخانه های عمومی دارد.
این استان دارای 94 کتابخانه در بخش های شهری، روستایی و سیار با یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.