مظفر درویش پور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از انتخابات مهم در حوزه شهری و روستایی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست که در آن مدیران محلی انتخاب و برای پیشرفت جامعه ساکن در آن تصمیم گیری می کنند.
وی با بیان اینکه هر شهر و روستا یک جامعه کوچک در مقیاس با کشور محسوب می شود، گفت: اگر مدیران این جامعه کوچک افراد توانمندی باشند یقینا به کل کشور نیز سرایت و در نتیجه شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.
درویش پور، یکی از بدترین انتخاب ها را انتخابات قومی و عشیره ای دانست و گفت: تجربه به خوبی نشان داده حرکت به سمت این نوع انتخاب نه تنها دردی را درمان نمی کند بلکه جامعه را از پویایی و حرکت به سمت پیشرفت و توسعه باز می دارد.
این استاد دانشگاه، تفکر و تامل در اظهارات نامزدهای انتخابات شوراها را نیز مساله مهم دیگر عنوان کرد و افزود: بدون شک کاندیداهایی که وعده های غیرقابل تحقق می دهند افرادی نالایق برای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
وی با اشاره به ضرب المثل سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدن است، گفت: آن هایی هم که وعده های بزرگ که در حوزه اختیاراتشان نیست به مردم می دهند نمی توانند کاری از پیش ببرند و تنها با هدف رای جمع کردن شعار می دهند.
درویش پور در پایان و با بیان اینکه امروز مردم کشور از شعور سیاسی بالایی برخوردارند، گفت: تامل در سوابق نامزدها و اظهاراتشان می تواند به همه ما در انتخاب افراد اصلح برای ورود به شوراها کمک کند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.