به گزارش ایرنا، فرماندار کنگاور در این مراسم گفت: تنها افرادی معنای کوهنوردی را درک می کنند که عشق و پاکی این ورزش را چشیده باشند.
علیرضا ایزدی، با اشاره به اینکه کوه در آیین و اقوام تمدن های مختلف در طول تاریخ نقش مهمی ایفا کرده است، اظهار کرد: کوه در فرهنگ ایرانی مظهر پایداری و استواری است و یک نماد ملی است.
وی با اشاره به اینکه مظلومیت ورزشکاران صعودهای ورزشی بر کسی پنهان نیست، اظهار داشت: فتح قله ها و نوشیدن جرئه ای آب زلال بر بام کوهها و حس سبکی که وزش نسیم ملایم بهاری به انسان انتقال می دهد با هیچ چیز قابل مقاسیه نیست.
این مسئول با اشاره به نامگذاری این سالن سنگنوردی به نام 'کنگبار' تصریح کرد: کنگبار نام قدیمی این سرزمین مقدس است که با کوههای استوار، لاله های واژگون و چشمه های روان و پرآب شناخته شده است.
فرماندار کنگاور در پایان اظهار داشت: ورزشکاران سفیران نشاط و سلامتی در جامعه هستند که باید قدر آن ها را دانست و زمینه فعالیت آن ها را فراهم کرد.
مسئول هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی کنگاور هم در این جلسه گفت: سالن سنگ‌ نوردی کنگبار کنگاور با وسعت بیش از 100 متر مربع و مساحت دیواره سنگ نوردی 115 مترمربع و با 15 متر ارتفاع و بیش از 800 میلیون ریال اعتبار احداث شده است.
حسن پورولی افزود: دیواره سنگ ‌نوردی شهرستان کنگاور با رعایت تمام استانداردها در 9 متر و مساحت 50 متر مربع احداث شده که می‌توان از آن برای جایگاه قهرمانی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در آینده ای نزدیک نیز دیوار بلند دیگری در کنار این دیوار با مساحت 150 متر و ارتفاع 15 متر احداث خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه و آقای عیوضی کوهنورد نام آور ایرانی اهل استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربیست.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.