به گزارش ایرنا، امیر شاه آبادی روز دوشنبه در جلسه توجیهی قوانین تبلیغاتی به منظور آگاهی سازی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر افزود: انتخابات تبلور اراده مردم در تعیین سرنوشت خود است و در اصول ششم، هفتم ، دوازدهم و یکصدم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی اشاره مستقیمی به بحث شوراها شده است که می بایست مردم در اداره امور کشور سهیم باشند.
وی ادامه داد: اصل یکصدم قانون اساسی اشاره به این موضوع دارد که برای سرعت بخشیدن به امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و عمرانی شهر و روستاها باید شوراها تشکیل شوند یعنی هدف از تشکیل شوراها در درجه اول سرعت بخشیدن به این امور است.
فرماندار هرسین افزود: چهار دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را تجربه کردیم ولی مردم هنوز نسبت به این پارلمان های محلی ابراز رضایت نکرده اند و عدم اشرافیت اعضای شورا نسبت به شناخت قانون شهرداریها و شوراها مهمترین دلیل این ابراز نارضایتی است یعنی کاندیداها بعد از انتخاب شدن اهتمامی را برای تسلط نسبت به این قوانین ندارند.
شاه آبادی خطاب به این نامزدها گفت: الان که از مراحل بررسی صلاحیت ها گذشته اید و وارد مرحله تبلیغات و رقابت های انتخاباتی شده اید می بایست در این راستا ملاحظاتی داشته باشید و در زمان تبلیغات انتخاباتی قانون و اخلاق را مدنظر داشته و براحساسات خود غلبه کنید.
فرماندار هرسین با بیان اینکه کلیه فعالیت های انتخاباتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می شود، از آنان خواست از توهین، ایجاد فضای تخریب، ارائه برنامه های غیرممکن و شکاف بین اقوام اجتناب نمایند.
شاه آبادی اظهار داشت: برپایی ستادهای انتخاباتی از مسیر میدان استقلال به طرف میدان جمهوری اسلامی شهر هرسین به علت بوجود آمدن مشکلات ترافیکی ممنوع می باشد.
فرماندار هرسین در پایان سخنانش اظهار داشت: حضور مردم در صحنه های مختلف نتایج درخشانی را در عرصه های داخلی و بین المللی به دنبال خواهد داشت و ترغیب مردم به منظور حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات از مهمترین وظائف کاندیداها می باشد.
در ادامه این جلسه حسن ایمانی مقدم دادستان شهرستان هرسین در خصوص پایبندی به اخلاق انتخاباتی و رعایت حقوق شهروندی توسط کاندیداها و هوادران آنها سخنانی را ایراد کرد.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 44 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.