به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در این مراسم اظهار کرد: طلبه ها و روحانیون باید در تمام طول زندگی خود مظهر تقوی و عقلانیت باشند چرا که بسیاری افراد جامعه از آن ها الگو برداری می کنند.
وی با بیان اینکه مردم نیز از روحانیت انتظار تقوی و عقلانیت دارند و این باید در چارچوب زندگی طلبگی باشد، افزود: در طول تاریخ روحانیون همیشه جامعه را هدایت و حفظ کرده اند و این به خاطر تقوای آنان بوده است.
آیت الله علما ادامه داد: قدرت واقعی روحانیون زمانی بروز می کند که هر آنچه در منبر برای مردم می گویند اول خود انجام دهند و خداوند نیز همیشه حامی آنها خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امام خمینی (ره) در شرایطی توانست رژیم شاهنشاهی را از بین ببرد که تمام ابر قدرت های دنیا حامی این رژیم بودند و این قدرت را امام (ره) از نیروی تقوا بدست آورده است.
وی ادامه داد: رژیم شاهنشاهی در آن زمان به تمام دنیا باج می داد تا رژیم خود را حفظ کند همانطور که به کشور های ثروتمند اروپایی میلیاردها دلار وام و گاز را به بهایی اندک به شوروی هدیه می داد، در حالی که مردم ایران در فقر بسر می بردند.
آیت الله علما افزود: امام خمینی (ره) بدون اتکا به هیچ قدرتی در جهان و فقط با تکیه بر خداوند متعال و اسلام ابهت شرق و غرب را فرو ریخت و تنها ابزار قدرت او ایمان و عقلانیت بود.
امام جمعه کرمانشاه خطاب به روحانیون گفت: وظیفه شما در انتخابات پیش رو توصیه مردم به حضور گسترده در اصل انتخابات است و اگر به بیان معیار و مبنا می پردازید معیارها و مبانی که امام (ره) و مقام معظم رهبری عنوان می کنند را بازگو کنید.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.