به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزبان نظری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم که با حضور حسینعلی امیری معاون رییس جمهوری و اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر کرمانشاه برگزار شد، اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس را یک هزار و 200 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی، اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس را از دیگر اقدام های شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در این دولت 2 هزار و 200 مدرسه با 10 هزار کلاس درس سیستم گرمایشی آن ها اصلاح شده است.
نظری خاطرنشان کرد: در مجموع بالغ بر 250 میلیارد ریال برای اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس که عمدتا نیز در مناطق روستایی قرار داشتند، هزینه شده است.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه، همچنین ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری کار اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس استان پایان یابد.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود بالغ بر یک هزار و 650 میلیارد ریال در بخش های مختلف آموزش و پرورش هزینه کرده است.
نظری همچنین به ساخت 97 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز استان طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: سال گذشته نیز عملیات ساخت 47 مدرسه توسط خیران آغاز شده است.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه، میانگین پیشرفت این 47 مدرسه را 75 درصد عنوان و اظهار کرد: 90 درصد آن ها تا مهر ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: خیران نیکوکار برای ساخت این 47 مدرسه حدود 120 میلیارد ریال اهدا کرده اند.
در پایان مراسم از تعدادی از معلمان نمونه استان و فرهنگیان بازنشسته و خانواده های معلم شهید با اهدای لوح تجلیل شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 321 هزار دانش آموز است.
8066/7460 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.