غفور رستم زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، به تاثیرگذاری صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان اقتصاد پایدار برای یک جامعه در حال رشد اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی امر گردشگری در وهله اول اقدام به شناسایی و ارتباط گرفتن با فعالان این حوزه و تشویق و ترغیب آنان به فعالیت هایی در زمینه گردشگری کرده که قابل تقدیر است.
وی در مورد حمایت های دولت از حوزه گردشگری نیز گفت: حمایت های دولت در این حوزه با توجه به کاستی های گذشته، بیشتر جنبه تشویقی و تبلیغی بوده و سعی مسئولان بر این است تا از طریق برپایی نمایشگاه هایی در سراسر کشور رسالت خود را بخوبی انجام دهند‌.
مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در ادامه گفت: همچنین پذیرش طرح ها و پرداخت تسهیلات ارزان به این بخش در زمینه ساخت اقامتگاه و هتل و زیرساخت های لازم از دیگر فعالیت های تاثیرگذار دولت تدبیر و امید بوده، هر چند این حرکت کافی نیست و تلاش همه جانبه را می طلبد.
رستم زاده افزود: به عنوان یک فعال گردشگری باید اعتراف کنم که تغییرات ملموسی از نظر جذب گردشگر خارجی به واسطه هم موفقیت برجام و هم درست عمل کردن دستگاه های امنیتی این سرزمین در مقابله با تهدیدهای منطقه ای و فعالیت های به موقع وزارت اطلاعات در خنثی کردن هر تهدیدی و امنیت پایدار موجبات رشد صنعت گردشگری بوده و امنیت موجود باعث افزایش سفرهای داخلی هم شده است.
وی اظهار کرد که انتظار بنده این است که مسئولان توجه بیشتری به حوزه گردشگری داشته باشند، بخصوص در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم در مناطق روستایی و توجه به مساله بوم گردی که اکنون مشاهده می شود که گردشگران بخصوص خارجی علاقه خاصی به بوم گردی نشان داده و استقبال خوبی از آن شده است.
او همچنین هم افزایی و همکاری بیشتر با فعالان منطقه ای و برپایی جشنواره های مختلف، پرداخت تسهیلات ارزان با تنفس بالا و در صورت امکان پرداخت تسهیلات بلاعوض به روستاییان و مرزنشینان برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر و بهتر صنعت گردشگری را از جمله نیازهای این بخش دانست.
او در مورد موانع رشد توسعه گردشگری نیز گفت: در وهله اول گاها قوانین دست و پاگیر بوده که امیدوارم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانند با همفکری و همراهی دولت تا حدودی آن را رفع کرده و مذاکره و جذب سرمایه گذار خارجی در بخش گردشگری را در اولویت کاری خود قرار دهند.
به گفته او در این حوزه کمبود زیرساخت های اقامتی مانند هتل و اقامتگاه ها کاملا احساس می شود و نیاز به توجه بیشتری دارد.
شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در نوروز امسال با برپایی بزرگترین سیاه چادر غرب کشور و عرضه انواع نان ها، آش ها و دسرهای سنتی و برنامه های فرهنگی گردشگران فراوانی را جذب کند.
منطقه اورامانات به دلیل داشتن جاذبه ها و مناظر طبیعی زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم خاص، یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.