به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از تورج کرمیان با اشاره به شروع فصل گرما و خطر شیوع بیماری های قابل انتقال از دام به انسان مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از شهروندان خواست که از خرید گوشت کشتار غیرمجاز که فاقد مهر سلامت دامپزشکی است جدا خودداری نمایند.
وی اظهار کرد: افرادی که خارج از کشتارگاه نسبت به کشتار غیرمجاز دام و عرضه‌ گوشت اقدام می‌کنند با عرضه‌ غیربهداشتی گوشت مقدمات شیوع و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کنند که شبکه دامپزشکی به شدت با این موارد برخورد خواهد کرد.
او تصریح کرد: طرح جمع آوری مراکز عرضه غیرمجاز دام و مرغ زنده از دو روز پیش اجرا شده و در این مدت نیز 300 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی از این مراکز کشف و ضبط شده است.
کرمیان با هشدار به عرضه کنندگان غیرمجاز دام اضافه کرد: از افرادی که به عرضه گوشت کشتار غیرمجاز دام و طیور مشغول هستند تقاضا داریم که واحدهای خود را جمع آوری و نسبت به عرضه بهداشتی فرآورده های خام دامی زیرنظر دامپزشکی اقدام کنند در غیراین صورت بدانند که با آنهایی که سلامت شهروندان و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند به شدت برخورد می کنیم و علاوه بر جمع آوری دام، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.
وی یادآور شد: همچنین مردم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و گزارش را از طریق شماره تماس چهاررقمی ١٥١٢ و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و کشتارگاه صنعتی دام نیز در این شهرستان فعال است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.